O dieta pentru a ramane insarcinata

miercuri, 09 mai 2018

De cand e lumea, cuplurile care isi doresc sa aiba copii au fost permanent asaltate de sfaturi privitoare la ce trebuie sa faca si ce nu trebuie sa faca pentru ca visul sa li se indeplineasca, dar se pare ca solutia ideala ar fi una mult mai simpla decat cine stie ce tratamente bizare: o schimbare de dieta.

 Potrivit unui studiu publicat in revista American Journal of Obstetrics and Gynecology de un grup de cercetatori de la Universitatea Harvard, ar exista o puternica legatura intre ceea ce mananca o femeie si sansele ei de a ramane insarcinata. De asemenea, exista si anumite preparate alimentare pe care barbatii ar trebui sa le consume spre a creste calitatea spermei.
 Dr. Jose Chavarro, unul dintre principalii autori ai studiului, investigheaza de mai bine de un deceniu efectele alimentatiei asupra fertilitatii si sustine ca „pana recent, singurele studii care se bucurau de atentia generala in ceea ce priveste nutritia si fertilitatea erau cele legate de alcool si cofeina. Noi ne-am propus sa demonstram ca si alte alimente pot avea efecte nocive asupra fertilitatii, dar si ca exista alte alimente care stimuleaza fertilitatea.” In randurile urmatoare, va prezentam ce anume le sfatuiesc expertii pe femei sa manance, daca vor sa ramana insarcinate, precum si ce anume le interzic.
    Alimente indicate:

Somonul

     Acest peste are o carne bogata in acizi grasi omega-3, care stimuleaza fluxul sangvin catre organele reproductive. Acizii cresc, de asemenea, productia de mucus cervicala, ajuta la echilibrarea nivelului hormonilor din organism si stimuleaza ovulatia. De asemenea, DHA, un membru al familiei acizilor grasi omega-3, a fost descoperit in concentratii mari in sperma, dovedind ca moleculele sale sunt importante in promovarea viabilitatii spermatozoizilor. Acizii grasi omega-3 mai pot fi obtinuti din oua si suplimente alimentare.

Spanacul

 Frunzele verzi ale acestei plante sunt bogate in folati, vitamine din clasa B, care sporesc ritmul ovulatiei. De asemenea, acidul folic din compozitia spanacului ajuta divizarea celulara si producerea de ADN, care contribuie la o sarcina sanatoasa. Spanacul contine si multi nutrienti esentiali, precum calciul sau fierul, reducand probabilitatea aparitiei de defecte ale creierului si splinei, ce se pot dezvolta in primele saptamani de sarcina.

Cereale integrale

 Acestea contin vitamine din clasa B, esentiale pentru fertilitate – o deficienta la nivelul B12 a fost legata de infertilitate in mai multe studii stiintifice. Totodata, cerealele au antioxidanti, care protejeaza organele producatoare de hormoni reproductivi de daunele provocate de radicalii liberi.

Fasolea

 E bogata in fibre si folati si o excelenta sursa de proteine. De asemenea, contine mult fier, vital pentru evitarea anemiei la femeile care incearca sa ramana gravide.

Ciocolata neagra

 Aceasta creste calitatea spermei la barbati. De asemenea, contine antioxidanti L-arginina, un aminoacid care sporeste numarul spermatozoizilor si motilitatea lor. Citricele si fructele de padure contin, de asemenea, antioxidanti.

 Alimente de evitat: Soia – pentru ca dauneaza fertilitatii masculine; mancarurile prajite – pentru ca diminueaza fluxul sangvin catre organele reproducatoare, in special la femei; apa minerala si bauturile carbogazoase.

GABRIEL TUDOR