Banana fructul antistres

miercuri, 21 februarie 2018

Daca pana prin anii 90 bananele constituiau chiar un exotism alimentar in materie de fructe tropicale, astazi le putem consuma in mod curent. Si ar fi preferabil sa o facem, dar nu numai pentru calitatile lor gastronomice de exceptie, ci poate mai intai de toate datorita efectelor pozitive uimitoare asupra sanatatii celor care le consuma in mod constant. De aceea – nu va mirati! – s-a demonstrat ca exista probleme, pe care bananele le solutioneaza mai bine decat pastilele! Ele contin glucide naturale si foarte multe fibre, care asigura organismul nostru cu energie. In pofida faptului ca sunt calorice, s-a constatat ca bananele ajuta intr-un sir de afectiuni, lucru pe care, din nefericire, cei mai multi nu il cunosc. Totusi...

 Hipertensiunea. Persoanele care sufera de tensiune ridicata se confrunta cu deficitul de potasiu, in timp ce sarurile sunt prezente din abundenta in organism. Insa potasiul leaga sarurile si le elimina din organism. Asadar, mancand banane, care contin potasiu, reducem tensiunea arteriala.

 Reducerea nivelului de stres. Bananele sunt considerate pe buna dreptate „fructele antistres”. Ele contin acele vitamine si microelemente, strict necesare, care actioneaza asupra schimbului de substante, la fel de strans legat de nivelul de stres din organism.

 Imbunatatirea vederii. Bananele contin vitamina A, care are o importanta majora asupra sanatatii ochilor. Corpul nostru are nevoie de o anumita cantitate de vitamina A (variabila in functie de mai multi factori) pe zi pentru a reduce dezvoltarea a ceea ce in popor se numeste „orbul gainii”. Femeile au nevoie de 700 de micrograme pe zi, iar barbatii de 900.

 Constipatie si meteorism. Bananele contin pectina, care raspunde de eliminarea metalelor grele si a altor toxine din organism. Ele constituie un probiotic excelent, stimuland digestia; de asemenea, elimina meteorismul si actioneaza ca un laxativ usor.

 Adjuvant natural in sindromul premenstrual. Bananele contin vitamina B6, care are o influenta pozitiva asupra nivelului zaharului si permite reducerea simptomelor negative ale sindromului premenstrual. Aceasta vitamina ajuta in caz de balonare si reduce fluctuatiile de dispozitie.

 Starile depresive. Bananele contin triptofan, care sporeste sintetizarea serotoninei – „hormonul fericirii”. Desi nu pot atenua tristetea profunda, consumand cate doua fructe pe zi putem scapa de tristetea usoara.

 Pierderea greutatii. Bananele sunt dulci si foarte gustoase, dar totodata pot fi incluse in orice cura de slabire. Ele contin foarte multe fibre care se dizolva in apa: cand acestea patrund in stomac absorb apa si prin urmare senzatia de saturatie dureaza mai mult.

ADRIAN-NICOLAE POPESCU