Nu o boala, ci un simptom

vineri, 10 noiembrie 2017

Incontinenta urinara nu este o boala in sine, este un simptom. Insa acest simptom, care se manifesta prin pierderea involuntara de urina, poate afecta viata sociala, orgoliul, putand duce pana la pierderea slujbei si la dezechilibre psihice. Conform unor studii de specialitate s-a constatat ca unul din 10 oameni este afectat de incontinenta urinara, dar in realitate sunt afectate mult mai multe persoane, chiar si tineri, insa se jeneaza sa recunoasca. Intre 15 si 64 de ani aproximativ 5% din barbati si pana la 25% din femei sufera de incontinenta. Aceasta stare afecteaza, de asemenea, mai mult de o treime din femeile trecute de 60 de ani.

 Trebuie stiut ca exista doua tipuri de incontinenta urinara: incontinenta de efort si cea imperioasa. Cum le deosebim? In cazul in care tusea, stranutul, rasul sau efortul fizic minor va fac sa pierdeti cantitati mici de urina, puteti avea incontinenta de efort – cea mai raspandita si cea mai tratabila forma. Schimbarile fizice severe care urmeaza dupa nastere si menopauza stau in spatele incontinentei de efort. Incontinenta imperioasa se manifesta prin nevoia brusca de a goli vezica. Si in acest caz sunt afectate mai frecvent femeile decat barbatii.

 Marea majoritate a persoanelor cu simptome usoare pana la moderate nu se grabesc sa mearga la doctor. Alte simptome, cum ar fi urinarea dureroasa, incontinenta concomitenta cu actul sexual dureros sau cu urina tulbure constituie semnul ca a aparut momentul sa acordati mai multa atentie sanatatii si sa faceti o vizita la un medic specialist.

 Infectiile tractului urinar si tumorile pot suprasolicita vezica urinara. O crestere a cantitatii de urina insotita de sete accentuata poate indica aparitia diabetului, ceea ce medicul poate stabili cu usurinta. Exersarea vezicii constituie unul dintre cele mai bune tratamente pentru anumite tipuri de incontinenta. In loc sa mergeti la toaleta de fiecare data cand simtiti nevoia sa urinati, mai bine mergeti la ore fixe, de exemplu din ora in ora. Faceti asta timp de 5-7 zile, apoi mariti intervalul la 90 de minute, sunt de parere medicii specialisti.

 Cercetarile arata ca aproximativ 50% din oameni constata o imbunatatire semnificativa datorita antrenamentelor vezicii urinare. Alte sfaturi in ceea ce priveste remedierea acestei afectiuni ar mai fi evitarea consumului de alcool, deoarece acesta constituie un stimulent al vezicii, la fel cum este si cofeina, un alt diuretic foarte cunoscut.

ADRIAN-NICOLAE POPESCU