Flora spontana si sistemul nervos

joi, 27 iulie 2017

Este un domeniu extrem de sensibil, asupra caruia chiar si cele mai noi metode de tratament medical se pronunta cu multa prudenta. Totusi, medicina populara a gasit întotdeauna, în felul sau, calea potrivita – daca nu neaparat pentru a vindeca, macar pentru a ajuta la ameliorarea unor astfel de suferinte cumplite.

 Paducelul este un bun sedativ. El actioneaza asupra sistemului nervos central, iar prin actiunea sa sedativa atenueaza nervozitatea, palpitatiile legate de o afectiune cardiaca si senzatia de „greutate” pe inima. Pentru a avea parte de un somn reconfortant si odihnitor, puteti încerca si tinctura de paducel. O preparati din 20 g de flori si frunze de paducel, pe care le adaugati în 100 ml de alcool de 60-70 de grade. Lasati amestecul la macerat timp de 10 zile, dupa care puneti câte 10-15 picaturi în putina apa si beti de trei ori pe zi. Pentru combaterea insomniilor mai puteti încerca si un ceai din plante care are efect sedativ.

 Passiflora. Folosita înca din secolul al XIX-lea ca somnifer, are proprietati calmante, sedative si anxiolitice. Aceasta planta are o actiune benefica în caz de nervozitate si tulburari de somn si un efect calmant asupra spasmelor gastro-intestinale. Preparati de trei ori pe zi o cana de ceai din 250 ml de apa si o lingurita de planta uscata. Puteti opta si pentru capsulele cu passiflora, pe care sa le luati dimineta a si seara.

 Hameiul. Cunoscut mai ales ca ingredient principal în fabricarea berii, hameiul este un remediu excelent atunci când suferiti de insomnie. În Germania, o traditie populara spune sa puneti sub perna câteva frunze de hamei si veti dormi ca un prunc. Preparati o infuzie de hamei, adaugând o lingura de flori la o cana cu apa clocotita. Lasati amestecul la infuzat timp de 10 minute, dupa care se strecoara si se bea cu o jumatate de ora înainte de culcare. Puteti adauga si câteva flori de tei, daca vreti ca efectul infuziei sa fie mai rapid.

 Verbina are efect antistres. Vestita de-a lungul timpului pentru nenumaratele sale virtuti medicinale, verbina contine substante sedative, digestive, fortifiante si, mai ales, antinevralgice. Recomandata contra stresului si tulburarilor gastro-intestinale, legate între ele, verbina are efecte excelente asupra tulburarilor de somn legate de anxietate. Beti 3 cesti de infuzie pe zi, cu înghitituri mici, ca sa obtineti efectul dorit.

 Sunatoarea si musetelul te relaxeaza. Ceaiul de sunatoare înlatura anxietatea, starile de nervozitate sau de tensiune, iar ceaiul de musetel, acest remediu minunat transmis din generatie în generatie, are proprietati relaxante, contribuie la detensionarea muschilor si la eliminarea anxietatii.

 Valeriana, secretul somnului linistit. Si valeriana te ajuta daca ai probleme cu somnul. Încercati tinctura de valeriana, pe care o preparati din 20 g de radacini de planta, lasate la macerat timp de 8 zile în 100 ml de alcool de 70 de grade. Dupa macerare, luati câte 15-20 de picaturi, de trei ori pe zi. Tot din valeriana mai puteti încerca pulberea de radacina uscata. O puteti procura sub forma de capsule din magazinele cu produse naturiste. Recomandarea este sa luati o capsula de trei ori pe zi.

ADRIAN-NICOLAE POPESCU