Perele bune contra colesterolului „rau”

duminică, 13 noiembrie 2016

 Unul dintre fructele toamnei cele mai raspândite si mai savurate de consumatori – para – include si numeroase calitati terapeutice. Nu neaparat cu valoare de unicat, fiindca toate fructele comestibile influenteaza pozitiv sanatatea, dar cu certitudine perele ajuta considerabil în tratarea anumitor afectiuni si mai ales în tinerea la distanta a altora.

 Aceste fructe contin apa în proportie de 80%, fibre, fier, vitamina C, vitamina A, vitamina E, vitamine din complexul B, acid folic, enzime, antioxidanti si minerale precum zinc, sodiu, clor, calciu, magneziu, potasiu, cupru si mangan. Au un indice glicemic redus (30), motiv pentru care sunt digerate si absorbite mult mai lent fata de alimentele care au un indice glicemic mediu sau mare. Pentru a beneficia de proprietatile acestor fructe delicioase se recomanda consumul cu tot cu coaja.

 Trebuie spus ca atât para în sine, cât si sucul de para sunt adevarate medicamente naturale pentru organism. – Cunoscute ca fructe hipoalergenice, perele nu cauzeaza reactii alergice. – Ele pot fi utile în tratarea inflamatiei mucoaselor, în tulburarile cronice, artrita si guta. – Perele sunt recomandate în prevenirea obezitatii, diabetului si a bolilor coronariene. – Dintre toate fructele, perele au cel mai scazut indice glicemic, fapt pentru care sunt indicate persoanelor care sufera de diabet. – De asemenea, având un continut bogat de fibre, ele reduc nivelul colesterolului „rau”, micsorând astfel riscul aparitiei bolilor cardiovasculare. – Prin continutul bogat de potasiu, perele ajuta la reglarea tensiunii arteriale. – Mai mult, fiind o sursa de pectine si bioflavonoide, au un puternic efect antioxidant. – Consumul acestor fructe stimuleaza formarea globulelor rosii si combate anemia. – Perele contin acid hidroxicinamic care s-a dovedit ca ajuta la prevenirea cancerului de stomac si a celui pulmonar la femei. – Un alt nutrient care se regaseste în compozitia perelor, cuprul, ajuta la prevenirea cancerului de colon.

 Perele contin mult mai multe fibre fata de alte fructe, fapt pentru care ajuta la digestie, însa joaca si un rol important în mentinerea glicemiei între limite normale prin încetinirea absorbtiei carbohidratilor din intestin în sistemul circulator sangvin.

 De asemenea, sunt recomandate copiilor care sufera de reflux gastro-esofagian, deoarece ele nu afecteaza mucoasa stomacului. Au rolul si de a atenua constipatia datorita pectinei, care este diuretica si poate avea un efect laxativ usor. Printre numeroasele beneficii ale consumului de pere se numara si efectul sedativ si calmant asupra sistemului nervos, la fel ca un medicament de combatere a efectului stresului. Pentru a consuma caloriile din 100 grame de pere trebuie sa mergem pe jos 16 minute sau sa alergam 7 minute, sa înotam 5 minute sau sa mergem cu bicicleta
9 minute.

ADRIAN-NICOLAE POPESCU