Prima pagina arrow BLITZ arrow Luc Besson un regizor francez... fugit in America 21 Oct 2017
Categorii
Prima pagina
SPECTACOLUL CUNOASTERII
ISTORII UITATE
PARANORMAL
FEMINA CLUB
STAREA DE VEGHE
TERRA X
MINUNI ALE LUMII
CONSULTATII FARA PLATA
TERAPII COMPLEMENTARE
BLITZ
HOROSCOP
ASTAZI IN ISTORIE
VERIFICATI-VA CUNOSTINTELE
FORUM
STIRI
BILETE DE AVION
PROGRAM TV
FELICITARI
VREMEA
PROGRAM CINEMA
MAGAZIN .RO
DESPRE NOI
CONTACT
User Menu
Avem 5 vizitatori online

Luc Besson un regizor francez... fugit in America

Imprimare E-mail
miercuri, 26 iulie 2000

          Dupa cum el īnsusi declara īntr-un interviu acordat revistei "Paris Match", regizorul Luc Besson se pare ca nu prea mai are prieteni printre cineastii francezi. Nici printre gazetari, pe care, īn ultimii doi ani cel putin, i-a refuzat sistematic pe motiv ca nu-i place sa se destainuie unor interlocutori necunoscuti.
          Dupa cum el īnsusi declara īntr-un interviu acordat revistei "Paris Match", regizorul Luc Besson se pare ca nu prea mai are prieteni printre cineastii francezi. Nici printre gazetari, pe care, īn ultimii doi ani cel putin, i-a refuzat sistematic pe motiv ca nu-i place sa se destainuie unor interlocutori necunoscuti. Nu prea se da īn vānt nici dupa critici, asa ca nu se oboseste sa le citeasca opiniile. Are convingerea ca adevaratul si cel mai sever critic la adresa muncii sale este el-īnsusi, si asta se īntāmpla chiar īn timpul turnarii unui film. Simtul autocritic este singurul motor care duce la progres. Dorinta lui cea mai mare este sa fie lasat sa-si faca meseria cāt mai bine, acolo unde considera el ca are cele mai mari sanse sa se puna īn valoare ca regizor. Adica īn America sau in colaborare cu americanii. Dar, lui Besson īntotdeauna i-a placut sa socheze, īn primul rānd prin viziunea sa regizorala, apoi (sau totodata) prin afirmatii. Cum suna cāteva dintre acestea?
          
          "Filmul īnseamna doua ore de bucurie"
          
           - Nu sunt ostil criticii, dar pentru ca ea sa fie eficace si corecta, ar trebui sa contina cāteva complimente si, īn rest, sa se opreasca la defectele reale ale filmului. Or asta nu se īntāmpla. Multi se folosesc de arma criticii doar pentru a demonstra ce bine stiu ei sa scrie. Si e foarte usor sa fii rautacios si sa desfiintezi pe cineva pe aceasta cale... Mai exista cāteva principii care ma uimesc. Despre un film pe gustul criticii abia daca gasesti 10 rānduri īntr-o publicatie, īn schimb unui film detestat de critici i se acorda cel putin sase pagini de revista, plus coperta... Cu alte cuvinte, īn final ai impresia ca un film este un nimic, ori, cel mult, ca el īnseamna doua ore de bucurie si atāt. Pentru asta n-ar trebui ca unii critici sa-si consume atāta energie.
          
          "Nu fac distinctie īntre film popular si intelectual"
          
           - Gusturile mele īn materie de cinematografie nu se suprapun neaparat cu filmele mele. Filmul meu preferat este "Cartea junglei". E atāt de departe de ceea ce fac eu īn filmele mele... Am auzit ca multi cineasti, cānd au auzit ca voi fi presedinte al festivalului de la Cannes au preferat sa nu vina, de teama gusturilor mele. M-au facut sa rād. Consider ca nimeni n-are de ce sa se teama daca filmul pe care īl face e sincer si bine tratat. Eu nu fac nici o distinctie īntre filmul popular si cel intelectual.
          
          "Cinematograful este decatlonul artei"
          
           - Am ales aceasta meserie pentru ca simteam nevoia de a ma exprima si, cum nu stiam sa fac nimic altceva, mi s-a parut ca e singura solutie. De fapt, consider cinematograful un fel de decatlon al artei: trebuie sa stii sa faci cāte ceva din toate, fara sa fii neaparat specialist īn ceea ce faci. La 17 ani, cānd am decis sa parasesc casa familiala si m-am apropiat de lumea filmului, caram scaunele pe platoul de filmare. Dupa un timp, m-am apropiat de camera pentru a vedea ce minuni face... - La vārsta aceea, vedeam toate filmele, si bune si rele. Īntr-un film prost simti cum se creeaza o distanta suparatoare īntre spectator si povestea tratata. Filmul mediocru este o adevarata scoala, īn el se vad cu usurinta racordurile neīndemānatice, ritmul fals din jocul actorilor, superficialitatea construirii secventelor...
          
          "Īncadrarea imaginii = timbrul vocii unui cāntaret"
          
           - Nu-l poti compara pe Pavarotti cu Sting, dar poti sa apreciezi timbrul vocii fiecaruia, care denota forta si emotie īn ambele cazuri. Cāteodata, interpretilor li se īntāmpla sa cānte usor fals, dar asta nu le scade din calitatea recunoscuta a timbrului vocii lor. Asocierea dintre voce, text si muzica duce la un rezultat la fel de emotionant. Acelasi lucru este valabil pentru regizor: maniera de īncadrare a imaginii exprima modul īn care acesta vede lumea si viata.
          
          "Testez ideea mea regizorala"
          
           - Cānd ma apuc de lucru, ma īnchid īn biroul meu, cu foaia de hārtie īn fata si creionul īn māna, īn acorduri de muzica. Si scriu ceea ce am de gānd sa fac. Apoi īmi testez ideile, confruntāndu-le cu reactia altora. De exemplu, daca un anumit lucru mie mi se pare formidabil, dar pe cel din fata mea īl lasa rece, gāndesc ca nu e chiar asa teribil pe cāt credeam eu. Si o iau de la capat. Nimic nu mi se pare mai minunat decāt sa fiu īn sala de cinematograf si sa vad cum spectatorii au exact aceleasi reactii cu mine, cel din urma cu un an sau doi sau trei... cānd m-am apucat de lucru la filmul respectiv.
          
          "Nu-mi place sintagma "generatia Besson""
          
           - Munca de regizor este o munca individuala, personala. Exact ca aceea a unui pictor. Fara īndoiala ca folosirea unor tehnici sau viziuni asemanatoare ne apropie pe unii dintre noi, dar ceea ce ne leaga cu adevarat este faptul ca nu apartinem unui sistem, ca nu provenin dintr-o anumita scoala regizorala. Īntre noi functioneaza un soi de critica exprimata cu umilinta, ceva de genul: "Finalul tau n-a fost la īnaltimea īntregului, poate trebuia sa faci asa..." Īn timp ce turnam "Jeanne d'Arc", mi-a venit ideea sa le īncredintez lui Kassovitz si lui Kounen camera si sa le dau māna libera, eram curios sa vad ce iese. Rezultatul a fost deosebit de interesant si de instructiv pentru mine.
          
          "Am chef sa fiu propriul meu producator"
          
           - Uneori am chef sa-mi produc singur filmele. Este o experienta pe care am practicat-o la "Taxi 2" si "Exit". Alteori, am chef de coproductii; dar acestea se realizeaza pas cu pas si se bazeaza nu atāt pe contracte scrise, cāt pe raporturi de īncredere reciproca si pe dorinta de a face filme care sa ne placa īn primul rānd noua. Asa, cel putin, am lucrat cu casa Gaumont. Īn plus, cu Kounen si Kassovitz am īnfiintat o societate pe care am denumit-o "1B2K", care nu este o adevarata casa de productie, ci mai curānd o asociatie amicala.
          
          "Actorul trebuie sa aiba 50% din personaj"
          
           - Cealalta jumatate va consta īn munca pe care actorul o va depune pentru a-i da viata personajului. E nevoie si de o asemanare fizica. De exemplu, nu-l vad pe Depardieu īn rolul lui Napoleon, dupa cum nu orice actrita tānara poate fi Jeanne d'Arc.
          
          "M-am īndragostit de Jean Reno"
          
           - Jean-Luc Godard spunea ca binomul actor-regizor este aproape obligatoriu īn cinema si asta justifica atātea si atātea cazuri īn care apare dragostea. Si este perfect adevarat, platoul de filmare este un teren extrem de favorabil formarii acestui binom. Comunicarea, schimburile afective sunt atāt de puternice īncāt totul devine posibil, sentimentul iubirii apare adesea si el, evident nu īntotdeauna. As putea spune ca īn ce ma priveste m-am īndragostit chiar si de Jean Reno cānd am turnat "Marele albastru" si "Leon". Sa nu ma īntelegeti gresit, doar īn sensul comunicarii ideale dintre noi, ca regizor si actor.
          
 
< < articolul precedent   articolul urmator > >

Cauta in arhiva magazin.ro
ABONAMENTE LA REVISTA MAGAZIN

Cititorii fideli ai revistei noastre au la dispozitie articolele cele mai interesante direct online, in aceasta pagina de internet. Exista, insa, si o alta categorie de cititori fideli care prefera editiile tiparite, prin care noi incercam sa ajungem in toate colturile tarii. Pentru acestia exista optiunea abonamentului, una dintre cele mai sigure si mai facile metode de a intra, saptamanal, in posesia revistei MAGAZIN.

Nu ezitati sa va abonati!

Abonamentul se poate face fie direct la redactie (pentru aceasta trebuie sa completati mandatul postal pe care il obtineti de la orice Oficiu Postal dupa modelul reprodus mai jos, achitand pentru: 1 luna 6,00 lei; 2 luni 12,00 lei; 3 luni 18,00 lei; 4 luni 24,00 lei; 5 luni 30,00 lei; 6 luni 36,00 lei), fie prin Oficiile Postale (Revista Magazin figurand la pozitia 19355 din Catalogul Publicatiilor).

CONTACT

Telefon:
021. 317. 89. 65
021. 317. 89. 66

GSM
0722. 625. 622
 
Fax
021.317. 89.65
 
Email:

Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.

Incercam astfel sa nu ii dezamagim in nici un fel pe cititorii nostri, o preocupare de la care nu am abdicat niciodata, pe parcursul ultimelor decenii.

Aboneaza-te la newsletter
Email:

Subscribe Unsubscribe
Sondaj
Cele mai noi articole
» Predictii despre viitorul omenirii in anul 2050?
» O invazie devastatoare
» Alte documente OZN desecretizate in Marea Britanie
» Salata cu sos de kefir
» Masti pentru tenul sensibil
» Cele sapte pacate capitale
» Dubrovnik – perla Adriaticei
» Suprarealist in Evul Mediu
» Miracole vii ale Terrei
» Cum tratam pietrele la rinichi
» Sa traiti mult si bine!
» Ce fotografii poti face cu telefonul mobil
» Descoperirea Americii... ca-n filme!
» Horoscopul saptamanii: 16-22 octombrie 2017
» 12 octombrie 1537 – S-a nascut Edward al VI-lea al Angliei
» Tema: „WILHELM TELL”
» Cat de adevarate sunt unele mituri istorice
» Un istoric proces incorect
» CIA pune pe internet dosarele sale OZN
» Mancare de vinete
Cele mai populare articole...
» Adevarul despre pasiunile erotice ale Mariei-Tereza
» Calciul si magneziul - vitale pentru sanatate
» Tiroida, o glanda mica, probleme mari
» Sfaturile bioterapeutei Djuna
» Ce a ascuns Charles Darwin?
» Luna va disparea de pe bolta cereasca
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite (2)
» Bolile se vor auto-vindeca
» Hernia de disc, o boala la moda
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite
» Pe Marte exista viata!
» In Peru exista un loc miraculos, unic in lume: Lacul care aduce copii
» 3 pozitii de relaxare
» Viciul care duce la buna-dispozitie
» Iuda intr-un manuscris controversat
» Miracolul lumii invizibile: Lumea dupa Nilsson
» Psoriazisul, vindecat de pesti!
» O rapire OZN in Florida
» Corp ceresc condamnat la moarte
» "Teapa" gripei aviare


Arhiva: » 1 » 2 » 3 » 4 » 5 » 6 » 7 » 8 » 9