Prima pagina arrow TERAPII COMPLEMENTARE arrow Redutabila metoda Pilates 27 May 2017
Categorii
Prima pagina
SPECTACOLUL CUNOASTERII
ISTORII UITATE
PARANORMAL
FEMINA CLUB
STAREA DE VEGHE
TERRA X
MINUNI ALE LUMII
CONSULTATII FARA PLATA
TERAPII COMPLEMENTARE
BLITZ
HOROSCOP
ASTAZI IN ISTORIE
VERIFICATI-VA CUNOSTINTELE
FORUM
STIRI
BILETE DE AVION
PROGRAM TV
FELICITARI
VREMEA
PROGRAM CINEMA
MAGAZIN .RO
DESPRE NOI
CONTACT
User Menu

Redutabila metoda Pilates

Imprimare E-mail
miercuri, 13 februarie 2008

 Am primit o sugestie foarte interesanta de la cititorul nostru Petre Dumitrescu, din localitatea Magurele, jud. Prahova: daca se poate, sa prezentam asa-numita metoda Pilates, pentru imbunatatirea randamentului muscular. Am facut documentatia cuvenita si am constant ca este vorba despre o serie de practici terapeutice originale cu totul aparte, despre care ni se spune ca au efecte pozitive incontestabile asupra organismului. Datorita acestui fapt, dar si pentru ca o descriere cat mai ampla a procedurilor respective necesita mult spatiu, vom incerca sa realizam un mic serial referitor la metoda in discutie.

Nascuta in inchisoare

Aproape necunoscuta la noi, metoda Pilates are totusi o varsta importanta, ea datand din jurul anului 1920. Bazele sale au fost puse de germanul Joseph Pilates, care la inceputul secolului trecut a emigrat in SUA. Copilaria si adolescenta i-au fost marcate de o sanatate fragila, totusi o vointa de fier l-a indemnat sa practice sporturi dintre cele mai diferite: schi, natatie, box, dar si autoaparare in cadrul politiei sau acrobatie la un circ. Primul razboi mondial a insemnat pentru el – ca pentru atatia alti „inamici” expatriati ai americanilor – trimiterea in inchisoare ca... prizonier.

In spatiul stramt al celulei, el a inceput elaborarea unei metode proprii de gimnastica la sol, care azi ii poarta numele. Aceasta necesita putine mijloace, iar eficacitatea si-a dovedit-o chiar in inchisoare: in timp ce o cumplita epidemie de gripa a decimat mii de englezi, Pilates si compatriotii sai incarcerati au scapat, tocmai datorita practicarii exercitiilor inventate de acesta. Era de altfel inceputul unei redutabile terapii prin miscare, nascuta (prin forta imprejurarilor) in inchisoare.

Avantaje in serie

De la atletul de performanta, pana la individul sedentar care-si doreste o forma fizica multumitoare, oricine poate profita de avantajele metodei Pilates. Executate simplu, la sol, sau cu aparate speciale, exercitiile au efect pozitiv in urmatoarele imprejurari:

– corectarea si imbunatatirea posturii prin intarirea si „remodelarea” muschilor abdominali, a fesierilor, a muschilor bazinului si ai spatelui, in vederea favorizarii unei tinute cat mai bune a corpului;
 – dezvoltarea supletii si alungirea coloanei vertebrale;
 – destinderea grupelor de muschi tensionate (ai cefei, ai umerilor, ai spatelui), tonifierea grupelor de muschi relaxati (abdominalii, fesierii), in scopul echilibrarii musculaturii si al eliminarii tensiunilor;

– eliminarea stresului, gratie unei tehnici de respiratie care confera o senzatie de bine deosebita, energizanta, in urma fiecarei sedinte;
 – dezvoltarea deprinderii de a constientiza buna functionare a propriului corp, in ideea optimizarii eficacitatii miscarilor acestuia;
 – imbunatatirea coordonarii miscarilor sale;
 – provenirea ranirii si a altor neajunsuri cauzate de o postura nepotrivita.

Exemple de exercitii

 - Ridicarea si extensia cvadricepsului (muschiul anterior al coapsei, care ajuta la miscarea piciorului spre inainte). Din pozitia culcat pe spate, ridicati coapsele, pastrand ambele picioare in unghi drept si in extensie (sprijin pe partea din fata a talpii). Intindeti un picior catre tavan, apoi reveniti incet la pozitia de baza. Reluati miscarea cu celalalt picior. Varianta – din pozitia sezand pe un scaun sau pe o banca, avand spatele drept. Ridicati un picior, apoi intindeti-l bine, orientand degetele spre dumneavoastra. Reveniti la pozitia initiala, tinand piciorul in flexiune si evitand miscarea ori pivotarea soldurilor. Repetati miscarea cu celalalt picior.

- Lucrul cu muschii fesieri. Pozitia initiala este cea numita simplu „in patru labe”. Intindeti un picior in spate, in extensie, apoi indoiti usor gamba in unghi drept, cu talpa orientata catre tavan. Varianta – dupa extensia gambei: se poate continua lucrul indoind un picior la 45 de grade, cu extensie. Se ridica gamba indoita cat mai sus posibil, fara deplasarea soldurilor si mentinand pozitia initiala. Se repeta exercitiul, cu celalalt picior.

ADRIAN-NICOLAE POPESCU

 
< < articolul precedent   articolul urmator > >

Cauta in arhiva magazin.ro
ABONAMENTE LA REVISTA MAGAZIN

Cititorii fideli ai revistei noastre au la dispozitie articolele cele mai interesante direct online, in aceasta pagina de internet. Exista, insa, si o alta categorie de cititori fideli care prefera editiile tiparite, prin care noi incercam sa ajungem in toate colturile tarii. Pentru acestia exista optiunea abonamentului, una dintre cele mai sigure si mai facile metode de a intra, saptamanal, in posesia revistei MAGAZIN.

Nu ezitati sa va abonati!

Abonamentul se poate face fie direct la redactie (pentru aceasta trebuie sa completati mandatul postal pe care il obtineti de la orice Oficiu Postal dupa modelul reprodus mai jos, achitand pentru: 1 luna 6,00 lei; 2 luni 12,00 lei; 3 luni 18,00 lei; 4 luni 24,00 lei; 5 luni 30,00 lei; 6 luni 36,00 lei), fie prin Oficiile Postale (Revista Magazin figurand la pozitia 19355 din Catalogul Publicatiilor).

CONTACT

Telefon:
021. 317. 89. 65
021. 317. 89. 66

GSM
0722. 625. 622
 
Fax
021.317. 89.65
 
Email:

Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.

Incercam astfel sa nu ii dezamagim in nici un fel pe cititorii nostri, o preocupare de la care nu am abdicat niciodata, pe parcursul ultimelor decenii.

Aboneaza-te la newsletter
Email:

Subscribe Unsubscribe
Sondaj
Cele mai noi articole
» Ce spune stiinta despre cele 10 urgii biblice
» Eroul subteranelor
» OZN-ul de la Aeroportul Mihail Kogalniceanu
» Solutii rapide
» Ficat pane
» „Profesorul” din Corleone
» Manastirea Rafaila
» „Un soare printre stele”
» Sub imperativul tabuurilor
» Romanii normoponderali – o „minoritate” dramatica
» Prietenii verzi ai ficatului
» Filme pe gustul pietei chineze
» Horoscopul saptamanii: 8-14 mai 2017
» 4 mai 1979 – Margaret Thatcher devine premier
» Tema: „CERBUL”
» De la Sherlock Holmes, la nano-detectivii de mâine
» Violenta si puterea absoluta
» Doru Davidovici si colegii sai
» Trei masti naturale
» Spaghete picante cu ton
Cele mai populare articole...
» Adevarul despre pasiunile erotice ale Mariei-Tereza
» Calciul si magneziul - vitale pentru sanatate
» Tiroida, o glanda mica, probleme mari
» Sfaturile bioterapeutei Djuna
» Ce a ascuns Charles Darwin?
» Luna va disparea de pe bolta cereasca
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite (2)
» Bolile se vor auto-vindeca
» Hernia de disc, o boala la moda
» Pe Marte exista viata!
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite
» In Peru exista un loc miraculos, unic in lume: Lacul care aduce copii
» 3 pozitii de relaxare
» Viciul care duce la buna-dispozitie
» Iuda intr-un manuscris controversat
» Miracolul lumii invizibile: Lumea dupa Nilsson
» Psoriazisul, vindecat de pesti!
» O rapire OZN in Florida
» Corp ceresc condamnat la moarte
» "Teapa" gripei aviare


Arhiva: » 1 » 2 » 3 » 4 » 5 » 6 » 7 » 8 » 9