Prima pagina arrow ISTORII UITATE arrow Avionul care a speriat America 19 Nov 2017
Categorii
Prima pagina
SPECTACOLUL CUNOASTERII
ISTORII UITATE
PARANORMAL
FEMINA CLUB
STAREA DE VEGHE
TERRA X
MINUNI ALE LUMII
CONSULTATII FARA PLATA
TERAPII COMPLEMENTARE
BLITZ
HOROSCOP
ASTAZI IN ISTORIE
VERIFICATI-VA CUNOSTINTELE
FORUM
STIRI
BILETE DE AVION
PROGRAM TV
FELICITARI
VREMEA
PROGRAM CINEMA
MAGAZIN .RO
DESPRE NOI
CONTACT
User Menu
Avem 6 vizitatori online

Avionul care a speriat America

Imprimare E-mail
miercuri, 31 ianuarie 2007

 Distrugerea turnurilor World Trade Center, la 11 septembrie 2001, a reprezentat un soc pentru intreaga lume civilizata, imaginile cu cele doua avioane izbind in plin cele mai inalte cladiri din New York facand instantaneu inconjurul lumii. Putini stiu insa ca America a mai trecut candva printr-o spaima asemanatoare, care nu a avut insa legatura cu terorismul, ci a fost mai curand provocata de un accident. De altfel, tocmai din acest motiv, impactul primului avion deturnat de fundamentalistii arabi cu unul dintre „gemeni” a fost considerat initial un accident similar...

 In dimineata zilei de 28 iulie 1945, bombardierul de tip B-25 pilotat de colonelul William Smith isi croia cu greu drum printre valatucii densi de ceata, zburand deasupra orasului New York. Smith trebuia sa aterizeze pe aeroportul Newark, pentru a prelua un alt ofiter, dar din pricina vremii nefavorabile i s-a ordonat sa se indrepte catre aeroportul Municipal (astazi La Guardia), la circa 45 kilometri est de destinatia sa.

In acel moment, pilotul a cerut turnului de control de aici un raport privind conditiile meteo la sol. Controlorul de trafic aerian care era de serviciu i-a cerut sa aterizeze de urgenta, din cauza cetii dese care facea aproape imposibila vizibilitatea deasupra orasului, dar Smith, avand impresia ca negura se va ridica, a cerut superiorilor sai ierarhici permisiunea de a ateriza pe Newark?”

Acceptul i-a fost dat si, in ciuda sfaturilor primite de la turnul de control de pe Municipal, colonelul Smith si cei doi copiloti au indreptat avionul, prin ceata laptoasa, spre Manhattan. Brusc, pilotul a devenit dezorientat pentru ca nu a mai vazut solul si, in ciuda reglementarilor in vigoare, care interziceau avioanelor sa coboare sub plafonul de 700 de metri deasupra asezarilor urbane, a coborat sub 400 de metri, incercand sa iasa din ceata densa.

Infernul din zgarie-nori

 Cand perdeaua de ceata s-a risipit, vizibilitatea a fost suficient de ridicata pentru ca aviatorii sa vada, ingroziti, ca sunt inconjurati de siluetele inalte ale zgarie-norilor. Cu un reflex formidabil, Smith a reusit sa evite coliziunea cu Central Building din New York, strecurandu-se apoi printre alte blocuri si incercand disperat sa inalte iarasi avionul. Dar, in ciuda manevrelor disperate, uriasul bombardier nu a putut evita impactul cu cladirea Empire State si, la ora locala 9:49 AM a intrat in plin in etajul 79 al acestui zgarie-nori. Izbitura produsa de aparatul greu de zece tone a fost formidabila. Combustibilul de la bordul lui B-25 s-a aprins imediat, declansand un puternic incendiu. Suflul exploziei initiale a fost atat de violent incat un jurnalist aflat in cladire a zburat, pur si simplu, prin geamuri, in vreme ce zeci de alte persoane au fost prinse in acel „infern din zgarie-nori”. Unul dintre motoarele avionului a penetrat complet cladirea Empire State, prabusindu-se pe partea opusa si facand un crater urias in trotuar.

O supravietuire miraculoasa

Celalalt motor s-a izbit de casa liftului, retezand cablurile si provocand caderea, zeci de metri, in gol, a doua femei aflate in cabina. In mod incredibil, gratie sistemului de franare hidraulic, care a incetinit caderea, desi una dintre ele a fost grav ranita, decedand la scurta vreme dupa aceea, cealalta, pe nume Betty Lou Oliver, a supravietuit, intrand in istorie prin aceasta incredibila aventura.

Cum amintirea catastrofei de la Pearl Harbour era inca vie in mintea americanilor aproape toti oamenii aflati in cladire au fost convinsi ca sunt victimele unui atac declansat de japonezi sau de germani. Doar atunci cand au vazut coada avionului B-25 infipta in peretele cladirii, martorii oculari si-au dat seama ca fusese de fapt un accident regretabil. Au fost paisprezece victime, printre ele numarandu-se cei trei aviatori si functionari aflati, in acea dimineata, in birourile de la etajul 79 al Empire State Building.

Impactul a provocat o gaura uriasa in peretele nordic al cladirii, imortalizata pe pelicula de temerarul fotograf Ernie Sisto. Acesta s-a lasat legat cu franghii si coborat peste balustrada etajelor superioare, pentru a lua imagini cat mai apropiate de locul catastrofei si cat mai sugestive. Investigatia intreprinsa ulterior a demonstrat ca incidentul nu afectase structura cladirii, dar costurile reparatiei s-au situat la cateva milioane de dolari.

GABRIEL TUDOR

 
< < articolul precedent   articolul urmator > >

Cauta in arhiva magazin.ro
ABONAMENTE LA REVISTA MAGAZIN

Cititorii fideli ai revistei noastre au la dispozitie articolele cele mai interesante direct online, in aceasta pagina de internet. Exista, insa, si o alta categorie de cititori fideli care prefera editiile tiparite, prin care noi incercam sa ajungem in toate colturile tarii. Pentru acestia exista optiunea abonamentului, una dintre cele mai sigure si mai facile metode de a intra, saptamanal, in posesia revistei MAGAZIN.

Nu ezitati sa va abonati!

Abonamentul se poate face fie direct la redactie (pentru aceasta trebuie sa completati mandatul postal pe care il obtineti de la orice Oficiu Postal dupa modelul reprodus mai jos, achitand pentru: 1 luna 6,00 lei; 2 luni 12,00 lei; 3 luni 18,00 lei; 4 luni 24,00 lei; 5 luni 30,00 lei; 6 luni 36,00 lei), fie prin Oficiile Postale (Revista Magazin figurand la pozitia 19355 din Catalogul Publicatiilor).

CONTACT

Telefon:
021. 317. 89. 65
021. 317. 89. 66

GSM
0722. 625. 622
 
Fax
021.317. 89.65
 
Email:

Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.

Incercam astfel sa nu ii dezamagim in nici un fel pe cititorii nostri, o preocupare de la care nu am abdicat niciodata, pe parcursul ultimelor decenii.

Aboneaza-te la newsletter
Email:

Subscribe Unsubscribe
Sondaj
Cele mai noi articole
» LCHF, o alimentatie revolutionara
» In urma lui Napoleon al III-lea
» Sa renuntam la ipoteza extraterestra?
» Cotlete cu ciuperci
» Efect natural
» Halucinatiile olfactive
» Manastirea Lacuri
» Arta si paradox
» A 8-a minune naturala a lumii
» Cea mai mare forta a omului: MENTALUL
» Vanilia – un medicament pentru mai multe boli
» O muza misterioasa
» Actori si regizori cu nabadai
» Horoscopul saptamanii: 20-26 noiembrie 2017
» 16 noiembrie anul 42 i.Ch – S-a nascut imparatul Tiberius
» Tema: „CU PLUTA...”
» Saturn este cubul negru sau planeta Nibiru?
» Insulele Galapagos in doliu
» Noi detalii privind cazul Pascagoula
» Ciuperci cu piept de curcan
Cele mai populare articole...
» Adevarul despre pasiunile erotice ale Mariei-Tereza
» Calciul si magneziul - vitale pentru sanatate
» Tiroida, o glanda mica, probleme mari
» Sfaturile bioterapeutei Djuna
» Ce a ascuns Charles Darwin?
» Luna va disparea de pe bolta cereasca
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite (2)
» Bolile se vor auto-vindeca
» Hernia de disc, o boala la moda
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite
» Pe Marte exista viata!
» In Peru exista un loc miraculos, unic in lume: Lacul care aduce copii
» 3 pozitii de relaxare
» Viciul care duce la buna-dispozitie
» Iuda intr-un manuscris controversat
» Miracolul lumii invizibile: Lumea dupa Nilsson
» Psoriazisul, vindecat de pesti!
» O rapire OZN in Florida
» Corp ceresc condamnat la moarte
» "Teapa" gripei aviare


Arhiva: » 1 » 2 » 3 » 4 » 5 » 6 » 7 » 8 » 9