Prima pagina arrow TERRA X arrow Brooklyn - un pod aruncat peste o stramtoare 19 Oct 2017
Categorii
Prima pagina
SPECTACOLUL CUNOASTERII
ISTORII UITATE
PARANORMAL
FEMINA CLUB
STAREA DE VEGHE
TERRA X
MINUNI ALE LUMII
CONSULTATII FARA PLATA
TERAPII COMPLEMENTARE
BLITZ
HOROSCOP
ASTAZI IN ISTORIE
VERIFICATI-VA CUNOSTINTELE
FORUM
STIRI
BILETE DE AVION
PROGRAM TV
FELICITARI
VREMEA
PROGRAM CINEMA
MAGAZIN .RO
DESPRE NOI
CONTACT
User Menu
Avem 11 vizitatori online

Brooklyn - un pod aruncat peste o stramtoare

Imprimare E-mail
miercuri, 15 noiembrie 2006

 Prezent in multe opere literare si cinematografice, Podul Brooklyn din New York a fost construit intre anii 1869-1883 deasupra unei stramtori inguste, East River, o stramtoare agitata, plina de nave. Ridicarea unui asemenea pod la o inaltime care trebuia sa permita trecerea navelor pe dedesubt parea o utopie, dar necesitatea lui a fost pusa in evidenta in iarna lui 1868 cand East River a inghetat, blocand traficul marin.

In primavara anului urmator s-a hotarat, printr-un proiect de lege, constructia podului respectiv, la 23 mai, fiind numit inginer sef, John A. Roebling. Acesta studiase ingineria, arhitectura si filozofia la Berlin si, venind in America, infiintase o comunitate de fermieri. Nefiind multumit de acest tip de viata s-a reintors la activitatea de inginer, lucrand, printre altele, la construirea canalului Pennsylvania. Cu acest prilej a fabricat primul cablu metalic de fier forjat din America, dupa ce constatase cat de riscanta este tragerea slepurilor in sus, cu funii de canepa.

In ceea ce priveste legatura dintre Brooklyn si New York el propusese un pod suspendat cu o deschidere de 486 metri, de doua ori mai mare decat Podul Cincinnati, cel mai lung pod in momentul respectiv. Cu exceptia fiului sau, Washington, si el inginer, fost colonel in Razboiul Civil American, putini au dat crezare acestui proiect indraznet asa ca John Roebling a avut nevoie de doi ani pentru a obtine aprobarile necesare. Din nefericire el nu a mai apucat sa se implice in realizarea proiectului. La numai cateva saptamani dupa demararea lucrarilor s-a ranit la picior si nu a dat atentie acestui lucru, neglijand orice sfat al medicului, s-a imbolnavit de tetanos si s-a stins din viata la 63 de ani.

Fiul sau a preluat proiectul. Era un inginer bine pregatit, studiase la prima scoala de inginerie civila din America - Institutul Politehnic Penssalaer - si fusese trimis si in Europa unde studiase constructiile cu chesoane. Lucrase la podul Cincinnati si avea experienta in materie. Chesoanele erau niste cutii etanse din lemn si fier, deschise in partea de jos astfel incat muncitorii sa poata sapa in albia raurilor. Cu ajutorul lor au fost sapate fundatiile pentru turnurile inalte de 82 metri.

 Materialul de la baza chesoanelor era excavat pentru a le permite fixarea intr-o anumita pozitie si spatiul de lucru era etansat, in vreme ce un sas permitea muncitorilor sa intre si sa iasa. Riscul era insa imens. In timpul lucrarilor chesoanele se puteau scufunda, incendiile puteau fi usor provocate de lumanarile cu ajutorul carora cei dinauntru isi cautau diverse obiecte, presiunea din interior era deosebit de ridicata si, in plus, muncitorii erau afectati de „boala chesoanelor”, o stare de slabiciune adesea fatala care, in cele din urma, a putut fi prevenita.

Dupa terminarea ambelor fundatii, in 1872, Roebling, bolnav si istovit, s-a retras la casa lui din Brooklin Heights de unde conducea lucrarile, sotia sa Emily slujind drept interpret. La 24 mai 1883 a fost taiata panglica de inaugurare, 150.000 de persoane si 1.500 de vehicule au traversat podul, eveniment care a fost sarbatorit cu un fast deosebit. Podul avea o deschidere centrala de 486 de metri, asa cum proiectase parintele sau, inaltimea de 41 de metri, o lungime totala de 1.825 metri si cabluri groase de 40 centimetri. Turnurile, de 82,6 m, erau, cu exceptia unui turn de biserica din Manhattan, cele mai inalte din oras si intre ele, in 1877, a fost suspendata o pasarela deschisa publicului larg.

In prezent podul a suferit extinderi si consolidari, traficul se desfasoara pe sase benzi, au fost construite alte poduri mult mai mari, dar el ramane o indiscutabila dovada de curaj si incredere in munca, proiectarea si executarea lui deschizand largi porti celor de mai tarziu.

IRINA STOICA

 
< < articolul precedent   articolul urmator > >

Cauta in arhiva magazin.ro
ABONAMENTE LA REVISTA MAGAZIN

Cititorii fideli ai revistei noastre au la dispozitie articolele cele mai interesante direct online, in aceasta pagina de internet. Exista, insa, si o alta categorie de cititori fideli care prefera editiile tiparite, prin care noi incercam sa ajungem in toate colturile tarii. Pentru acestia exista optiunea abonamentului, una dintre cele mai sigure si mai facile metode de a intra, saptamanal, in posesia revistei MAGAZIN.

Nu ezitati sa va abonati!

Abonamentul se poate face fie direct la redactie (pentru aceasta trebuie sa completati mandatul postal pe care il obtineti de la orice Oficiu Postal dupa modelul reprodus mai jos, achitand pentru: 1 luna 6,00 lei; 2 luni 12,00 lei; 3 luni 18,00 lei; 4 luni 24,00 lei; 5 luni 30,00 lei; 6 luni 36,00 lei), fie prin Oficiile Postale (Revista Magazin figurand la pozitia 19355 din Catalogul Publicatiilor).

CONTACT

Telefon:
021. 317. 89. 65
021. 317. 89. 66

GSM
0722. 625. 622
 
Fax
021.317. 89.65
 
Email:

Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.

Incercam astfel sa nu ii dezamagim in nici un fel pe cititorii nostri, o preocupare de la care nu am abdicat niciodata, pe parcursul ultimelor decenii.

Aboneaza-te la newsletter
Email:

Subscribe Unsubscribe
Sondaj
Cele mai noi articole
» Predictii despre viitorul omenirii in anul 2050?
» O invazie devastatoare
» Alte documente OZN desecretizate in Marea Britanie
» Salata cu sos de kefir
» Masti pentru tenul sensibil
» Cele sapte pacate capitale
» Dubrovnik – perla Adriaticei
» Suprarealist in Evul Mediu
» Miracole vii ale Terrei
» Cum tratam pietrele la rinichi
» Sa traiti mult si bine!
» Ce fotografii poti face cu telefonul mobil
» Descoperirea Americii... ca-n filme!
» Horoscopul saptamanii: 16-22 octombrie 2017
» 12 octombrie 1537 – S-a nascut Edward al VI-lea al Angliei
» Tema: „WILHELM TELL”
» Cat de adevarate sunt unele mituri istorice
» Un istoric proces incorect
» CIA pune pe internet dosarele sale OZN
» Mancare de vinete
Cele mai populare articole...
» Adevarul despre pasiunile erotice ale Mariei-Tereza
» Calciul si magneziul - vitale pentru sanatate
» Tiroida, o glanda mica, probleme mari
» Sfaturile bioterapeutei Djuna
» Ce a ascuns Charles Darwin?
» Luna va disparea de pe bolta cereasca
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite (2)
» Bolile se vor auto-vindeca
» Hernia de disc, o boala la moda
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite
» Pe Marte exista viata!
» In Peru exista un loc miraculos, unic in lume: Lacul care aduce copii
» 3 pozitii de relaxare
» Viciul care duce la buna-dispozitie
» Iuda intr-un manuscris controversat
» Miracolul lumii invizibile: Lumea dupa Nilsson
» Psoriazisul, vindecat de pesti!
» O rapire OZN in Florida
» Corp ceresc condamnat la moarte
» "Teapa" gripei aviare


Arhiva: » 1 » 2 » 3 » 4 » 5 » 6 » 7 » 8 » 9