Prima pagina arrow TERAPII COMPLEMENTARE arrow Sugestii pentru o noapte buna 28 Apr 2017
Categorii
Prima pagina
SPECTACOLUL CUNOASTERII
ISTORII UITATE
PARANORMAL
FEMINA CLUB
STAREA DE VEGHE
TERRA X
MINUNI ALE LUMII
CONSULTATII FARA PLATA
TERAPII COMPLEMENTARE
BLITZ
HOROSCOP
ASTAZI IN ISTORIE
VERIFICATI-VA CUNOSTINTELE
FORUM
STIRI
BILETE DE AVION
PROGRAM TV
FELICITARI
VREMEA
PROGRAM CINEMA
MAGAZIN .RO
DESPRE NOI
CONTACT
User Menu
Avem 6 vizitatori online

Sugestii pentru o noapte buna

Imprimare E-mail
miercuri, 15 noiembrie 2006

 Asa cum aratam in numarul precedent al „Magazinului”, tulburarile somnului sunt de mai multe tipuri, dar pot fi eliminate in special prin metode specifice terapiilor complementare. Fenomenul e conditionat de mai multi factori decat ne inchipuim de obicei, inclusiv de felul cum arata camera sau de pozitia in care dormim. Va prezentam mai jos cateva sugestii legate de aspectele respective.

Depresia din zori

      E posibil ca viitorul sa le apartina celor care se trezesc devreme, insa pe unii ii trezeste cu noaptea-n cap depresia. Un simptom important al acestei maladii il reprezinta tulburarile de somn. De obicei, depresivul doarme bine si dorinta de a se culca apare chiar foarte devreme, in jurul orelor 20:00. In schimb, spre dimineata, la 400-500, se trezeste foarte nelinistit si nu mai poate adormi. E o problema care afecteaza in jur de 47% din insomniaci.

In asemenea cazuri, nu tulburarile de somn trebuie tratate, ci depresia si atunci, o data cu insomnia va disparea si problema psihica. Acupunctura e o solutie foarte eficace. Problema fiind legata de un vid energetic pe anumite zone ale corpului, pentru reechilibrarea armoniei, practicianul actioneaza asupra anumitor puncte in raport cu organul lipsit de suficienta energie si asupra punctelor „anxiodepresive”. De asemenea, practicand tehnici de relaxare (meditatie, respiratie, yoga), se poate elimina tensiunea specifica ingrijorarii si calmul va fi regasit. Homeopatia ofera si ea un remediu similar: cinci granule de Passiflora, inainte de culcare.

„Cuibul” de noapte

      Ambianta camerei de culcare e foarte importanta pentru a avea un somn sanatos. Dormitul cu capul spre nord, in sensul campului magnetic terestru, aduce un somn binefacator. Incrucisarea retelelor energetice create de elementele geologice (falii, ape subterane), pamantul si Cosmosul se afla la originea marilor consumuri de energie. De aceea, mutand patul, se va observa care pozitie este mai odihnitoare.

Intunericul e si el favorabil somnului relaxant, intrucat nu mai apar stimulatori ai vederii, dar daca totusi obscuritatea streseaza, se poate aprinde o lampa de veghe. Se stie ca nici zgomotul nu e deloc „prietenul” somnului, dar, cum deseori nu-l putem evita, trebuie stiut ca pragul maxim este de 55 de decibeli. Printre mijloacele artificiale de atenuare se numara si perdelele, peretii izolanti, mochetele sau covoarele, iar daca sunetele interne nu deranjeaza (digestia, bataile inimii), se pot folosi asa-numitele „dopuri” pentru urechi.

Daca nu v-ati gandit pana acum, verificati si intimitatea dormitorului, deoarece el nu e camera multifunctionala. Asadar, televizorul si calculatorul nu au ce cauta in el, nici masa de lucru ori cea pentru mancat; biroul e bine sa stea in alta incapere.

Pozitia conteaza

      Culorile-pastel si mai degraba „reci” (verde, albastru) relaxeaza, asa ca e bine ca peretii sa fie astfel vopsiti. Tonurile calde, in schimb, in general excita, totusi sunt de preferat pentru cei ce se simt bine in preajma lor. De asemenea, temperatura camerei e bine sa nu fie foarte scazuta, insa nici mai mare de circa 18sC - limita la care temperatura corporala scade, favorizand astfel un somn profund si odihnitor. Daca aerul e uscat, e nevoie si de un umidificator, caci deshidratarea pielii, a nasului si a gurii devine peste noapte dezagreabila si duce la trezire.

Nu e lipsita de semnificatie nici pozitia de dormit. Pentru a evita durerile de ceafa, trebuie aleasa o perna care sa sustina gatul si sa nu solicite muschii acestei zone. Daca dormiti pe spate, alegeti o perna mai putin tare; pe o parte, una tare; pe abdomen, una moale. Daca sforaiti, dormitul pe o parte va diminua acest fenomen de vibratie a tesuturilor din fundul gatului. Pentru odihnirea picioarelor, e bine sa le tineti usor ridicate fata de restul corpului, de pilda pe o carte mai groasa. Nu e recomandata perna sub pulpa piciorului, intrucat impiedica fluxul sangvin.

Dormitul pe dreapta favorizeaza circulatia sangelui, potrivit medicinii traditionale chineze. Trebuie evitate tinutul bratelor sub cap, un picior asezat peste celalalt, altfel aparand amorteli ale membrelor. Dormitul pe stanga evita refluxul gastro-esofagian si faciliteaza digestia si coborarea bolului alimentar in intestine. Sunt doar cateva sugestii pentru dormit, insa raman numeroase intrebari pe care multi dintre noi le-ar pune specialistilor.

ADRIAN-NICOLAE POPESCU

 
< < articolul precedent   articolul urmator > >

Cauta in arhiva magazin.ro
ABONAMENTE LA REVISTA MAGAZIN

Cititorii fideli ai revistei noastre au la dispozitie articolele cele mai interesante direct online, in aceasta pagina de internet. Exista, insa, si o alta categorie de cititori fideli care prefera editiile tiparite, prin care noi incercam sa ajungem in toate colturile tarii. Pentru acestia exista optiunea abonamentului, una dintre cele mai sigure si mai facile metode de a intra, saptamanal, in posesia revistei MAGAZIN.

Nu ezitati sa va abonati!

Abonamentul se poate face fie direct la redactie (pentru aceasta trebuie sa completati mandatul postal pe care il obtineti de la orice Oficiu Postal dupa modelul reprodus mai jos, achitand pentru: 1 luna 6,00 lei; 2 luni 12,00 lei; 3 luni 18,00 lei; 4 luni 24,00 lei; 5 luni 30,00 lei; 6 luni 36,00 lei), fie prin Oficiile Postale (Revista Magazin figurand la pozitia 19355 din Catalogul Publicatiilor).

CONTACT

Telefon:
021. 317. 89. 65
021. 317. 89. 66

GSM
0722. 625. 622
 
Fax
021.317. 89.65
 
Email:

Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.

Incercam astfel sa nu ii dezamagim in nici un fel pe cititorii nostri, o preocupare de la care nu am abdicat niciodata, pe parcursul ultimelor decenii.

Aboneaza-te la newsletter
Email:

Subscribe Unsubscribe
Sondaj
Cele mai noi articole
» De la Sherlock Holmes, la nano-detectivii de mâine
» Violenta si puterea absoluta
» Doru Davidovici si colegii sai
» Trei masti naturale
» Spaghete picante cu ton
» „Ursul” unificator al yakuza
» Loreta, manastirea unei legende
» Aventura si talent
» Cea mai mare galerie de arta în aer liber
» Buzele uscate, un calvar în orice sezon
» De la o dilema straveche la galopul de sanatate
» Softistii români, în elita mondiala
» Cinefili, vi se pregateste ceva!
» Horoscopul saptamanii: 1-7 mai 2017
» 27 aprilie 1822 – S-a nascut Ulysses Grant
» Tema: „IOANA D’ARC”
» Cum putem deveni „atleti ai memoriei”?
» Hitler suparat pe Vatican
» Patru intâlniri OZN ale unui pilot militar
» Spirit tribal
Cele mai populare articole...
» Adevarul despre pasiunile erotice ale Mariei-Tereza
» Calciul si magneziul - vitale pentru sanatate
» Tiroida, o glanda mica, probleme mari
» Sfaturile bioterapeutei Djuna
» Ce a ascuns Charles Darwin?
» Luna va disparea de pe bolta cereasca
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite (2)
» Bolile se vor auto-vindeca
» Hernia de disc, o boala la moda
» Pe Marte exista viata!
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite
» In Peru exista un loc miraculos, unic in lume: Lacul care aduce copii
» 3 pozitii de relaxare
» Viciul care duce la buna-dispozitie
» Iuda intr-un manuscris controversat
» Miracolul lumii invizibile: Lumea dupa Nilsson
» Psoriazisul, vindecat de pesti!
» O rapire OZN in Florida
» "Teapa" gripei aviare
» Corp ceresc condamnat la moarte


Arhiva: » 1 » 2 » 3 » 4 » 5 » 6 » 7 » 8 » 9