Prima pagina arrow STAREA DE VEGHE arrow 1) Super-cobaiul comestibil 26 Sep 2017
Categorii
Prima pagina
SPECTACOLUL CUNOASTERII
ISTORII UITATE
PARANORMAL
FEMINA CLUB
STAREA DE VEGHE
TERRA X
MINUNI ALE LUMII
CONSULTATII FARA PLATA
TERAPII COMPLEMENTARE
BLITZ
HOROSCOP
ASTAZI IN ISTORIE
VERIFICATI-VA CUNOSTINTELE
FORUM
STIRI
BILETE DE AVION
PROGRAM TV
FELICITARI
VREMEA
PROGRAM CINEMA
MAGAZIN .RO
DESPRE NOI
CONTACT
User Menu
Avem 4 vizitatori online

1) Super-cobaiul comestibil

Imprimare E-mail
miercuri, 10 noiembrie 2004

          Dupa 34 de ani de cercetari, savantii peruani au dat lovitura
          
          Lumea e plina de delicii gastronomice, care mai de care mai sofisticate, dar din octombrie, pe lista retetelor culinare a mai aparut un articol: cobai la gratar! Cobaiul, un fel de sobolan mai mare pe care se fac tot felul de experiente în laboratoarele lumii, numit si Porc de Guineea, desi n-are nici o legatura cu atât de gustosul porc de pe la noi, a devenit comestibil datorita cercetarilor asidue ale unor oameni de stiinta de la Molina National University din Peru, la capatul a 34 de ani de studii. Ei spun ca au reusit practic crearea unei noi specii de cobai, dublu ca dimensiune decât cel normal (în greutate de un kilogram) si care poate deveni o specialitate culinara pentru export.
          Dupa 34 de ani de cercetari, savantii peruani au dat lovitura
          
          Lumea e plina de delicii gastronomice, care mai de care mai sofisticate, dar din octombrie, pe lista retetelor culinare a mai aparut un articol: cobai la gratar! Cobaiul, un fel de sobolan mai mare pe care se fac tot felul de experiente în laboratoarele lumii, numit si Porc de Guineea, desi n-are nici o legatura cu atât de gustosul porc de pe la noi, a devenit comestibil datorita cercetarilor asidue ale unor oameni de stiinta de la Molina National University din Peru, la capatul a 34 de ani de studii. Ei spun ca au reusit practic crearea unei noi specii de cobai, dublu ca dimensiune decât cel normal (în greutate de un kilogram) si care poate deveni o specialitate culinara pentru export. Ca si în cazul lacustelor prajite, pe care vi le-am prezentat într-un numar precedent al revistei, cobaiul comestibil este o sursa vitala de proteine, are un continut scazut de grasime si colesterol, în plus are un gust special, oarecum asemanator cu cel a carnii de iepure. Culmea este ca peruanii manânca Porcul de Guineea fata de care occidentalii sunt mai retinuti, preferând sa-i aiba aproape doar ca animale de companie. Deocamdata, noua creatie este exportata în SUA, Japonia si tari europene în care exista peruani. „Sunt deliciosi” vrea sa ne convinga purtatorul de cuvânt al universitatii La Molina.
          
          2) Criza petrolului naste inventii
          
          Motorul cu apa curge si la deal!
          
           Inventiile legate de motoarele de masina care sa functioneze cu altceva decât cu benzina si motorina, care luasera viteza la un moment dat prin anii 70, au fost abandonate imediat ce prima criza a petrolului a trecut. Acum ele revin în forta, desi nimeni nu stie daca vor reprezenta o solutie pentru viitor. Deocamdata. Ultima inventie în domeniu este franco-elvetiana. Masina atinge 100 km/h în 12 secunde cu plecare de pe loc, iar carburantul este cel mai la îndemâna posibil: H2O. Prototipul, numit „Hy-Light” a fost prezentat de curând în China si toata lumea a fost de acord ca este vorba despre un motor revolutionar. Autoturismul cu patru locuri cântareste 850 kg, realizat de Michelin dupa tehnici specifice aeronauticii, iar motorul este de randament înalt, 60 la suta, în întregime electric, în care carburantul este hidrogenul si oxigenul, ambele obtinute din apa, prin electroliza. Iar pe teava de esapament ies doar vapori de apa. Practic este vorba de un motor cu acumulator de combustibil pe de o parte si de motoare electrice compacte, pe de alta parte, câte unul pentru fiecare roata. Gratie unui sistem de recuperare, energia cinetica din timpul frânarii este transformata în curent electric, stocat în doi super-condensatori. Acestia pot elibera foarte rapid încarcatura lor, facând sa creasca puterea motorului de la 30 kw la 75 kw si viteza de la 0 la 100 km/h în doar 12 secunde. Oxigenul si hidrogenul se stocheaza în doua rezervoare integrate în caroserie si protejate la socuri. Cu o încarcatura a acumulatorului, masina parcurge 400 km, ceea ce echivaleaza cu un consum de 2 litri de benzina la 100 km în cazul unei masini clasice. Hy-Light a fost prezentata la „Challenge Bibendum” organizata la Shanghai, care a reunit, în cadrul unei competitii, vehicule echipate cu motoare neconventionale. De aici, ar putea sari la un moment dat iepurele noului motor de masina, adaptat noilor penurii de combustibil conventional. Nu de alta, dar sistemul cu ardere interna e unic si neschimbat, ca principiu, de mai bine de un secol.
          
 
< < articolul precedent   articolul urmator > >

Cauta in arhiva magazin.ro
ABONAMENTE LA REVISTA MAGAZIN

Cititorii fideli ai revistei noastre au la dispozitie articolele cele mai interesante direct online, in aceasta pagina de internet. Exista, insa, si o alta categorie de cititori fideli care prefera editiile tiparite, prin care noi incercam sa ajungem in toate colturile tarii. Pentru acestia exista optiunea abonamentului, una dintre cele mai sigure si mai facile metode de a intra, saptamanal, in posesia revistei MAGAZIN.

Nu ezitati sa va abonati!

Abonamentul se poate face fie direct la redactie (pentru aceasta trebuie sa completati mandatul postal pe care il obtineti de la orice Oficiu Postal dupa modelul reprodus mai jos, achitand pentru: 1 luna 6,00 lei; 2 luni 12,00 lei; 3 luni 18,00 lei; 4 luni 24,00 lei; 5 luni 30,00 lei; 6 luni 36,00 lei), fie prin Oficiile Postale (Revista Magazin figurand la pozitia 19355 din Catalogul Publicatiilor).

CONTACT

Telefon:
021. 317. 89. 65
021. 317. 89. 66

GSM
0722. 625. 622
 
Fax
021.317. 89.65
 
Email:

Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.

Incercam astfel sa nu ii dezamagim in nici un fel pe cititorii nostri, o preocupare de la care nu am abdicat niciodata, pe parcursul ultimelor decenii.

Aboneaza-te la newsletter
Email:

Subscribe Unsubscribe
Sondaj
Cele mai noi articole
» Spre o generatie a copiilor modificati genetic?
» De la diversiune la dictatura
» Reincarnari?
» Farmec delicat
» Perisoare de curcan cu sos de smantana
» Vitrina cu jucarii horror
» Arcul de Triumf din Paris
» Lumea sub lupa
» Celebra, dar... necunoscuta
» Tigareta electronica, pericol public
» Laptisorul de matca, elixirul vietii
» Un subtil exercitiu de admiratie
» Cand starurile debuteaza cu stangul
» Horoscopul saptamanii: 11-17 septembrie 2017
» 7 septembrie 1533 – S-a nascut Elizabeth I a Angliei
» Tema: „MUNICIPIUL CRAIOVA”
» Sperante pentru o viata mai lunga?
» O tragedie regala unica
» Cazul M.G.
» Ritualuri stravechi, cat se poate de actuale
Cele mai populare articole...
» Adevarul despre pasiunile erotice ale Mariei-Tereza
» Calciul si magneziul - vitale pentru sanatate
» Tiroida, o glanda mica, probleme mari
» Sfaturile bioterapeutei Djuna
» Ce a ascuns Charles Darwin?
» Luna va disparea de pe bolta cereasca
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite (2)
» Bolile se vor auto-vindeca
» Hernia de disc, o boala la moda
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite
» Pe Marte exista viata!
» In Peru exista un loc miraculos, unic in lume: Lacul care aduce copii
» 3 pozitii de relaxare
» Viciul care duce la buna-dispozitie
» Iuda intr-un manuscris controversat
» Miracolul lumii invizibile: Lumea dupa Nilsson
» Psoriazisul, vindecat de pesti!
» O rapire OZN in Florida
» Corp ceresc condamnat la moarte
» "Teapa" gripei aviare


Arhiva: » 1 » 2 » 3 » 4 » 5 » 6 » 7 » 8 » 9