Prima pagina arrow STAREA DE VEGHE arrow Airbus-ul gigant
Categorii
Prima pagina
SPECTACOLUL CUNOASTERII
ISTORII UITATE
PARANORMAL
FEMINA CLUB
STAREA DE VEGHE
TERRA X
MINUNI ALE LUMII
CONSULTATII FARA PLATA
TERAPII COMPLEMENTARE
BLITZ
HOROSCOP
ASTAZI IN ISTORIE
VERIFICATI-VA CUNOSTINTELE
MAGAZIN .RO
User Menu
Avem 6 vizitatori online

Airbus-ul gigant

Imprimare E-mail
miercuri, 09 iunie 2004

          Este vorba de o uriasa afacere ultrainteligenta europeana de īnalta tehnologie - care se poate constitui īntr-unul din semnalele anuntānd aceasta mare putere din viitor, care poate fi Uniunea Europeana a anilor 2010. "Airbus A 380" - caci despre el va fi vorba īn rāndurile urmatoare - īsi are radacinile īn raposatul "Proiect Concorde".
          Este vorba de o uriasa afacere ultrainteligenta europeana de īnalta tehnologie - care se poate constitui īntr-unul din semnalele anuntānd aceasta mare putere din viitor, care poate fi Uniunea Europeana a anilor 2010. "Airbus A 380" - caci despre el va fi vorba īn rāndurile urmatoare - īsi are radacinile īn raposatul "Proiect Concorde".
          "Concorde", zburānd maiestuos si amenintator peste Atlantic, s-a dovedit a fi si un excelent element de decor, distragānd atentia celor de la "Boeing".
          Istoria masinariei zburatoare "Airbus A380" a īnceput prin anii '80, atunci cānd la cārma companiei "Airbus Industrie" se afla inginerul Jean Pierson. El a pornit de la ideea ca traficul mondial aerian creste constant cu 5% pe an, ca marile aeroporturi ale lumii (New York, Londra, Paris, Sidney) ajunsesera deja la saturatie si - mai ales - ca "Boeing" nu dadea semn ca vrea sa-si īnnoiasca flotila de "supergrei", "B747" parānd a-i multumi pe inginerii aeronauti din Lumea Noua. Dupa ani de aventuri tehnologice inginerii europeni primesc, īn sfārsit, aprobarea (prin consens), si o data cu aceasta, prima investitie: 600 milioane dolari, pentru o perioada de 5 ani. Era anul 1998, momentul este urmat de doua hotarāri importante: realizarea unei diviziuni a muncii īntre participantii la proiect (Franta, Germania, Marea Britanie, Spania) si declansarea unei gigantice actiuni de marketing (consultarea marilor companii aeriene - AirFrance, KLM, United Airlines dar si a celor cu greutate din Asia si Australia - Emirates, Singapore Airlines, Qantas - si a organismelor internationale ale aeronauticii; confruntare cu parametrii de spatiu, orar, ecologici ai marelor aeroporturi; comenzi catre motoristii de frunte ai lumii - Rolls Royce, General Electric (american!), Pratt & Whitney (idem) - si fireste, cu marile banci ale lumii, pentru a fi siguri ca proiectul se poate dezvolta). La ce s-a ajuns, dupa alti 6 ani: la un aparat de zbor lung cāt un teren de fotbal (79,8 metri), cu aripi imense (845 m2), īnalt cāt o casa cu 8 etaje (24,1 m), cāntarind cam cāt Statia Spatiala Internationala de deasupra capetelor noastre (590 tone), cu raza de actiune de 14.400 kilometri (mai mult de o treime din Ecuatorul planetei) si capabil sa ia la bord fie 555 pasageri (īn varianta pasager relaxat), fie 800 (īn varianta economic la sānge)... Adica populatia unui sat mai mare, a unei comune (care, amintesc, are la "bord" post de politie, scoala, gradinita, dispensar, Primarie - pe care "A380" nu le are...).
          Primul exemplar este deja gata, īn partile lui componente, care au fost realizate astfel: fuselajul īn Germania (lucrat, pe subansambluri, la Nordenham, Stade, Hamburg, Varel, Breme), aripile īn Marea Britaneie (Broughton, Mostyn, Filton), ampenajul īn Spania (Cadix, Puerto Real, Illescas, Getafe), carlinga īn Franta (St. Nazaire, Nantes, Panillaee, Langon), tot īn Hexagon urmānd a se face si asamblarea finala - la Toulouse, orasul marilor legende Mermoz si St. Exupery.
          Primul exemplar, va spuneam, se afla la Toulouse, īntr-un gigantic hangar, de fapt, un complex de uzine, ateliere si laboratoare, santier de 250.000 m2, īn valoare de 10,7 miliarde dolari, īn care lucreaza 6400 de ingineri de toate nationalitatile si etniile, probabil cei mai performanti din cāti are astazi industria aeronautica. Aceasta uriasa pasare de metal si materiale compozite nu va zbura ci va fi spus tuturor testelor posbile, pentru a-si dovedi fiabilitatea. Al doilea exemplar se va vinde, contra sumei de 270.000.000 dolari si, bineīnteles, va zbura pe una din rutele de mare distanta (probabil spre un oras din Asia), la īnceputul anului viitor. Alte 129 Airbus-uri "A380", vāndute īnainte de fabricarea lor, īl vor urma. Īn 2-3 ani, spun specialistii aeronautici īn marketing, Concord-ul va fi razbunat: dupa 305 aeronave "Airbus" clasice, vāndute īn 2003 - an cānd "Boeing" a fost depasit pentru prima oara īn istorie (doar 209 aparate vāndute) - momentul cānd cel de-al 250 aparat "Airbus 380" va fi vāndut va īnsemna o mare victorie a transportatorilor aerieni europeni. Si una dintre demonstratiile ca o superputere inteligenta si pasnica se deseneaza pe orizontul anilor 2010.
          
 
< < articolul precedent   articolul urmator > >

Cauta in arhiva magazin.ro
ABONAMENTE LA REVISTA MAGAZIN

Cititorii fideli ai revistei noastre au la dispozitie articolele cele mai interesante direct online, in aceasta pagina de internet. Exista, insa, si o alta categorie de cititori fideli care prefera editiile tiparite, prin care noi incercam sa ajungem in toate colturile tarii. Pentru acestia exista optiunea abonamentului, una dintre cele mai sigure si mai facile metode de a intra, saptamanal, in posesia revistei MAGAZIN.

Nu ezitati sa va abonati!


Abonamentul se poate face direct la redactie prin:
- expedierea unui mandat postal la orice Oficiu Postal, dupa modelul reprodus mai jos;
- plata in urmatoarele conturi bancare pentru client Casa Editoriala "Magazin" S.R.L. (CUI: RO1571838):
1) RO74BACX0000003000160000 Unicredit Tiriac
2) RO24RNCB0072049689850001 B.C.R.
- la orice Oficiu Postal din tara (Revista Magazin figurand la pozitia 19355 din Catalogul Publicatiilor).

PRETURILE ABONAMENTELOR sunt urmatoarele:
- 1 luna: 6,00 lei
- 2 luni: 12,00 lei
- 3 luni: 18,00 lei
- 4 luni: 24,00 lei
- 5 luni: 30,00 lei
- 6 luni: 36,00 lei

Cititorii din strainatate pot contracta abonamente, achitand contravaloarea abonamentului dorit (50 euro sau 70 $, un abonament pe sase luni; 25 euro sau 35 $, un abonament pe trei luni) in conturile societatii, enumerate mai sus.

CONTACT
Telefon:
0722. 625. 622
021. 317. 89. 65
Email:
Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.
Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.

Incercam astfel sa nu ii dezamagim in nici un fel pe cititorii nostri, o preocupare de la care nu am abdicat niciodata, pe parcursul ultimelor decenii.

Aboneaza-te la newsletter
Email:

Subscribe Unsubscribe
Sondaj
Cele mai noi articole
» Zaharul, dusmanul din farfurie
» Lunetistii, arma secreta contra Wehrmacht
» Dezvaluirile unui senator despre OZN-uri
» Cartofi cu branza
» Cuburi ā€žmagiceā€
» Cainele care nu latra...
» Biserica Sfantul Nicolae ā€“ Fagaras
» Optimism si rococo
» Sarcofagul unor suverani ā€žvitregiā€
» O grava complicatie a diabetului
» Cand agonia devine romanul vietii
» Filme mari, prestatii actoricesti slabe
» Horoscopul saptamanii: 16-22 iulie 2018
» 12 iulie 1943 ā€“ Batalia de la Prohorovka
» Tema: ā€žBANIIā€
» Demonul stirilor false
» Stalin, rublele si bolsevicii
» Noutati privind proiectul OZN al Pentagonului
» Mamaliguta la cuptor
» Reguli surprinzatoare
Cele mai populare articole...
» Adevarul despre pasiunile erotice ale Mariei-Tereza
» Calciul si magneziul - vitale pentru sanatate
» Tiroida, o glanda mica, probleme mari
» Sfaturile bioterapeutei Djuna
» Ce a ascuns Charles Darwin?
» Luna va disparea de pe bolta cereasca
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite (2)
» Bolile se vor auto-vindeca
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite
» Hernia de disc, o boala la moda
» Pe Marte exista viata!
» In Peru exista un loc miraculos, unic in lume: Lacul care aduce copii
» 3 pozitii de relaxare
» Viciul care duce la buna-dispozitie
» Iuda intr-un manuscris controversat
» Miracolul lumii invizibile: Lumea dupa Nilsson
» Psoriazisul, vindecat de pesti!
» Corp ceresc condamnat la moarte
» O rapire OZN in Florida
» "Teapa" gripei aviare


Arhiva: » 1 » 2 » 3 » 4 » 5 » 6 » 7 » 8 » 9