Prima pagina arrow STAREA DE VEGHE arrow Airbus-ul gigant 18 Dec 2017
Categorii
Prima pagina
SPECTACOLUL CUNOASTERII
ISTORII UITATE
PARANORMAL
FEMINA CLUB
STAREA DE VEGHE
TERRA X
MINUNI ALE LUMII
CONSULTATII FARA PLATA
TERAPII COMPLEMENTARE
BLITZ
HOROSCOP
ASTAZI IN ISTORIE
VERIFICATI-VA CUNOSTINTELE
FORUM
STIRI
BILETE DE AVION
PROGRAM TV
FELICITARI
VREMEA
PROGRAM CINEMA
MAGAZIN .RO
DESPRE NOI
CONTACT
User Menu
Avem 9 vizitatori online

Airbus-ul gigant

Imprimare E-mail
miercuri, 09 iunie 2004

          Este vorba de o uriasa afacere ultrainteligenta europeana de înalta tehnologie - care se poate constitui într-unul din semnalele anuntând aceasta mare putere din viitor, care poate fi Uniunea Europeana a anilor 2010. "Airbus A 380" - caci despre el va fi vorba în rândurile urmatoare - îsi are radacinile în raposatul "Proiect Concorde".
          Este vorba de o uriasa afacere ultrainteligenta europeana de înalta tehnologie - care se poate constitui într-unul din semnalele anuntând aceasta mare putere din viitor, care poate fi Uniunea Europeana a anilor 2010. "Airbus A 380" - caci despre el va fi vorba în rândurile urmatoare - îsi are radacinile în raposatul "Proiect Concorde".
          "Concorde", zburând maiestuos si amenintator peste Atlantic, s-a dovedit a fi si un excelent element de decor, distragând atentia celor de la "Boeing".
          Istoria masinariei zburatoare "Airbus A380" a început prin anii '80, atunci când la cârma companiei "Airbus Industrie" se afla inginerul Jean Pierson. El a pornit de la ideea ca traficul mondial aerian creste constant cu 5% pe an, ca marile aeroporturi ale lumii (New York, Londra, Paris, Sidney) ajunsesera deja la saturatie si - mai ales - ca "Boeing" nu dadea semn ca vrea sa-si înnoiasca flotila de "supergrei", "B747" parând a-i multumi pe inginerii aeronauti din Lumea Noua. Dupa ani de aventuri tehnologice inginerii europeni primesc, în sfârsit, aprobarea (prin consens), si o data cu aceasta, prima investitie: 600 milioane dolari, pentru o perioada de 5 ani. Era anul 1998, momentul este urmat de doua hotarâri importante: realizarea unei diviziuni a muncii între participantii la proiect (Franta, Germania, Marea Britanie, Spania) si declansarea unei gigantice actiuni de marketing (consultarea marilor companii aeriene - AirFrance, KLM, United Airlines dar si a celor cu greutate din Asia si Australia - Emirates, Singapore Airlines, Qantas - si a organismelor internationale ale aeronauticii; confruntare cu parametrii de spatiu, orar, ecologici ai marelor aeroporturi; comenzi catre motoristii de frunte ai lumii - Rolls Royce, General Electric (american!), Pratt & Whitney (idem) - si fireste, cu marile banci ale lumii, pentru a fi siguri ca proiectul se poate dezvolta). La ce s-a ajuns, dupa alti 6 ani: la un aparat de zbor lung cât un teren de fotbal (79,8 metri), cu aripi imense (845 m2), înalt cât o casa cu 8 etaje (24,1 m), cântarind cam cât Statia Spatiala Internationala de deasupra capetelor noastre (590 tone), cu raza de actiune de 14.400 kilometri (mai mult de o treime din Ecuatorul planetei) si capabil sa ia la bord fie 555 pasageri (în varianta pasager relaxat), fie 800 (în varianta economic la sânge)... Adica populatia unui sat mai mare, a unei comune (care, amintesc, are la "bord" post de politie, scoala, gradinita, dispensar, Primarie - pe care "A380" nu le are...).
          Primul exemplar este deja gata, în partile lui componente, care au fost realizate astfel: fuselajul în Germania (lucrat, pe subansambluri, la Nordenham, Stade, Hamburg, Varel, Breme), aripile în Marea Britaneie (Broughton, Mostyn, Filton), ampenajul în Spania (Cadix, Puerto Real, Illescas, Getafe), carlinga în Franta (St. Nazaire, Nantes, Panillaee, Langon), tot în Hexagon urmând a se face si asamblarea finala - la Toulouse, orasul marilor legende Mermoz si St. Exupery.
          Primul exemplar, va spuneam, se afla la Toulouse, într-un gigantic hangar, de fapt, un complex de uzine, ateliere si laboratoare, santier de 250.000 m2, în valoare de 10,7 miliarde dolari, în care lucreaza 6400 de ingineri de toate nationalitatile si etniile, probabil cei mai performanti din câti are astazi industria aeronautica. Aceasta uriasa pasare de metal si materiale compozite nu va zbura ci va fi spus tuturor testelor posbile, pentru a-si dovedi fiabilitatea. Al doilea exemplar se va vinde, contra sumei de 270.000.000 dolari si, bineînteles, va zbura pe una din rutele de mare distanta (probabil spre un oras din Asia), la începutul anului viitor. Alte 129 Airbus-uri "A380", vândute înainte de fabricarea lor, îl vor urma. În 2-3 ani, spun specialistii aeronautici în marketing, Concord-ul va fi razbunat: dupa 305 aeronave "Airbus" clasice, vândute în 2003 - an când "Boeing" a fost depasit pentru prima oara în istorie (doar 209 aparate vândute) - momentul când cel de-al 250 aparat "Airbus 380" va fi vândut va însemna o mare victorie a transportatorilor aerieni europeni. Si una dintre demonstratiile ca o superputere inteligenta si pasnica se deseneaza pe orizontul anilor 2010.
          
 
< < articolul precedent   articolul urmator > >

Cauta in arhiva magazin.ro
ABONAMENTE LA REVISTA MAGAZIN

Cititorii fideli ai revistei noastre au la dispozitie articolele cele mai interesante direct online, in aceasta pagina de internet. Exista, insa, si o alta categorie de cititori fideli care prefera editiile tiparite, prin care noi incercam sa ajungem in toate colturile tarii. Pentru acestia exista optiunea abonamentului, una dintre cele mai sigure si mai facile metode de a intra, saptamanal, in posesia revistei MAGAZIN.

Nu ezitati sa va abonati!

Abonamentul se poate face fie direct la redactie (pentru aceasta trebuie sa completati mandatul postal pe care il obtineti de la orice Oficiu Postal dupa modelul reprodus mai jos, achitand pentru: 1 luna 6,00 lei; 2 luni 12,00 lei; 3 luni 18,00 lei; 4 luni 24,00 lei; 5 luni 30,00 lei; 6 luni 36,00 lei), fie prin Oficiile Postale (Revista Magazin figurand la pozitia 19355 din Catalogul Publicatiilor).

CONTACT

Telefon:
021. 317. 89. 65
021. 317. 89. 66

GSM
0722. 625. 622
 
Fax
021.317. 89.65
 
Email:

Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.

Incercam astfel sa nu ii dezamagim in nici un fel pe cititorii nostri, o preocupare de la care nu am abdicat niciodata, pe parcursul ultimelor decenii.

Aboneaza-te la newsletter
Email:

Subscribe Unsubscribe
Sondaj
Cele mai noi articole
» De la imprimanta 3D la nemurire
» Sabotaj de elita contra lui Hitler
» Va fi ridicat oare valul?
» Creveti in sos iute
» Masti pentru tenul gras
» Pregatiti-va sa nu mai muriti!
» Grotele Longmen
» Dictatura zeitelor
» Biserica de oase
» Cand sistemul imunitar pune la colt cancerul
» „Vitamina marinarilor” nimiceste raceala
» Femei albe pentru linistea planetei
» Metamorfoze socante, de dragul artei
» Horoscopul saptamanii: 18-24 decembrie 2017
» 14 decembrie 1542 – Mary Stuart devine regina Scotiei
» Tema: „EVANTAIUL”
» Despre secretarele digitale, cu dragoste
» Stalin si apetitul pentru arta
» O „Academie” pentru OZN-uri
» Plachie de macrou
Cele mai populare articole...
» Adevarul despre pasiunile erotice ale Mariei-Tereza
» Calciul si magneziul - vitale pentru sanatate
» Tiroida, o glanda mica, probleme mari
» Sfaturile bioterapeutei Djuna
» Ce a ascuns Charles Darwin?
» Luna va disparea de pe bolta cereasca
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite (2)
» Bolile se vor auto-vindeca
» Hernia de disc, o boala la moda
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite
» Pe Marte exista viata!
» In Peru exista un loc miraculos, unic in lume: Lacul care aduce copii
» 3 pozitii de relaxare
» Viciul care duce la buna-dispozitie
» Iuda intr-un manuscris controversat
» Miracolul lumii invizibile: Lumea dupa Nilsson
» Psoriazisul, vindecat de pesti!
» Corp ceresc condamnat la moarte
» O rapire OZN in Florida
» "Teapa" gripei aviare


Arhiva: » 1 » 2 » 3 » 4 » 5 » 6 » 7 » 8 » 9