Prima pagina arrow BLITZ arrow Vincent Gallo hulitul de la Cannes 31 Mar 2017
Categorii
Prima pagina
SPECTACOLUL CUNOASTERII
ISTORII UITATE
PARANORMAL
FEMINA CLUB
STAREA DE VEGHE
TERRA X
MINUNI ALE LUMII
CONSULTATII FARA PLATA
TERAPII COMPLEMENTARE
BLITZ
HOROSCOP
ASTAZI IN ISTORIE
VERIFICATI-VA CUNOSTINTELE
FORUM
STIRI
BILETE DE AVION
PROGRAM TV
FELICITARI
VREMEA
PROGRAM CINEMA
MAGAZIN .RO
DESPRE NOI
CONTACT
User Menu

Vincent Gallo hulitul de la Cannes

Imprimare E-mail
miercuri, 11 iunie 2003

          Īn dreptul numelui lui Vincent Gallo figureaza urmatoarele calificative: actor, regizor, producator, scenarist, compozitor american. Nascut īn 1962 la Buffalo, New York (SUA) din parinti sicilieni, Gallo a fost interesat mai īntāi de muzica.
          Īn dreptul numelui lui Vincent Gallo figureaza urmatoarele calificative: actor, regizor, producator, scenarist, compozitor american. Nascut īn 1962 la Buffalo, New York (SUA) din parinti sicilieni, Gallo a fost interesat mai īntāi de muzica. A parasit la 16 ani scoala si a pornit sa-si caute norocul la New York. Cānta īn diferite formatii iar īn 1980, prin intermediul unui prieten, ajunge sa interpreteze roluri marunte īn spectacole de café-theatre. Īn 1984 apare pentru prima oara īntr-un lung-metraj independent - The Way It Is - film realizat de Eric Mitchell, pentru care compune si muzica. Alaturi de Gallo, īn acelasi film debuta si Steve Buscemi. Īncearca apoi sa realizeze doua scurt-metraje pe care le si produce, le si monteaza - If you feel froggy, jump si The Gunlover - dupa care porneste hotarāt sa-si construiasca o cariera cinematografica, pendulānd īntre ipostaza de actor īn filme independente de autor sau īn filme europene, pe care le prefera celor americane. Īn 1992, este un dulce visator īn Arizona Dream al lui Kusturica, un an mai tārziu este fratele debusolat si vindicativ al Winonei Ryder in Casa spiritelor, film realizat de danezul Bille August. Īn mod vadit personalitatea sa artistica este bine pusa īn valoare īn rolurile personajelor fragile emotional si implicit foarte vulnerabile. Atasat originii sale si primelor experiente artistice, īn 1996 intra īn pielea lui Johnny, fratele mai mic, aerian si fragil, al lui Christopher Walken, īn The Funeral, regizat de Abel Ferrara. Īn 1998 scrie, regizeaza si joaca īn celebrul Buffalo '66 , film inspirat de viata sa din localitatea īn care s-a nascut. Muzica e compusa tot de el. Si, iata ca acum, īn 2003, scrie, realizeaza si joaca īn cel de-al doilea lung-metraj al sau, The Brown Bunny. Apare īn film alaturi de o actrita emblematica, exact ca si el, pentru cinematograful independent - Chloe Sevigny. Bud Clay este de data aceasta eroul lui Gallo; el īsi petrece majoritatea timpului participānd la curse de motociclete, īncearcānd zadarnic s-o uite pe Daisy, iubirea vietii lui. Dupa ultima cursa la New Hampshire, pleaca īn California unde urmeaza sa se desfasoare urmatoarea competitie. Este prilejul unei calatorii dintr-o parte īn alta a Americii īn care zi de zi face tot posibilul sa-si gaseasca o noua iubita. Dar, demersul sau disperat nu rezolva nimic, pe Daisy n-o poate īnlocui nimeni, ea este cea care va ramāne pentru totdeauna īn inima sa. Asadar, din nou un personaj care, dincolo de aparente, ascunde un suflet ravasit.
          The Brown Bunny este singurul film care a "zguduit" inimile fragile ale participantilor la festivalul de la Cannes si despre care s-a vorbit īn fel si chip, transformāndu-se īn eveniment central, a fost creatia lui Vincent Gallo. Multi au calificat filmul drept cel mai nepotrivit candidat din īntreaga istorie a Festivalului de la Cannes. Presa l-a coplesit pe Gallo cu atātea insulte īncāt acesta a fost nevoit sa se explice. Ca actor, lui Gallo i s-a reprosat ca irita prin narcisismul si suficienta afisate īn film - prin intermediul personajului creat de el -, ca regizor a fost deopotriva facut praf, spunāndu-se ca plictiseste de moarte spectatorul cu "orele" īn care camera de filmat nu se dezlipeste de parbrizul unui camion, de care se izbesc mustele. Un exercitiu regizoral care, la ora actuala, pare ridicol. Lunga plictiseala, egala cu drumul parcurs īn camioneta de eroul lui Gallo, a fost īntrerupta catre final de un singur moment de surpriza, care, potrivit opiniei criticii, a provocat greata īn rāndul spectatorilor: o scena de felatie deloc simulata a actorului-regizor fata īn fata cu actrita Chloe Sevigny. Unii critici de film, cum ar fi Roger Ebert de la Chicago Sun Time a mers pāna acolo īncāt a pus la īndoiala competenta comitetului de selectie care a introdus īn competitie "o productie inacceptabila". "Gallo, a mai sustinut Ebert, nu a raspuns la nici unul din standardele de calitate instaurate la Cannes de-a lungul anilor." Cum s-a aparat regizorul īn fata acestor atacuri dure? Declarānd ca īsi da si el seama ca filmul lui e de fapt "catastrofal". Totodata, a insistat sa ceara scuze spectatorilor pentru "Brown Bunny", spunānd: "Accept tot ceea ce a afirmat critica. Daca nimeni nu vrea sa-l vada, este un gest justificat, īnseamna ca e o catastrofa, o pierdere de timp. Prezint scuzele mele celor care au finantat productia, dar va asigur ca intentia mea nu a fost sa fac un film pretentios, narcisist, inutil, neatragator. Credeam ca am realizat ceva frumos pe care sa-l īmpartasesc si altora. Sunt deceptionat ca oamenilor nu le place. Insist sa prezint scuze celor care au impresia ca vazānd acest film au pierdut timpul." Prin aceste declaratii, a vrut oare sa provoace o data īn plus? Nimeni n-a īnteles. Cert este ca Gallo a mai adaugat ca a fost uimit sa vada atāta animozitate, ca experienta sa la Cannes a fost de-a dreptul penibila, "cea mai dura si umilitoare" din viata sa.
          
          Dogville - Parabola binelui
          
          Lars Von Trier īsi plaseaza actiunea filmului īn anii 1930 si īsi propune cu acest demers artistic sa re-exploreze conceptul de bunatate, dar īntr-o abordare cu totul noua decāt a facut-o pāna acum īn Breaking the Waves, The Idiots si Dancer īn the Dark. Ca realizare, Dogville mai are un element de noutate: este filmat exclusiv īn studio, actorilor lasāndu-li-se o totala libertate de miscare si exprimare, maniera de lucru regizorala inspirāndu-se din teatrul pentru televiziune al anilor '70. Īn Dogville, Trier da mai mult ca oricānd atentie atmosferei dramatice, create prin abundenta de lumini, sunet, muzica si dialoguri. Povestea se deruleaza īn jurul frumoasei fugare Grace (Nicole Kidman), ajunsa īntr-un orasel izolat de lume, Dogville, īn care tānara spera sa fie la adapost de razbunarea unei bande de gangsteri. Lumea pare s-o agreeze, chiar s-o iubeasca, un barbat e alaturi de ea si o īncurajeaza - Tom (Paul Bettany) - īsi gaseste chiar si un loc de munca. Dar totul pāna la un punct, acela īn care comunitatea īn care traieste e dispusa sa scape de riscul care planeaza asupra ei atāta vreme cāt accepta sa o adopte pe Grace.
          Este momentul cānd tānara fugara afla si īnvata ca bunatatea oamenilor e relativa. Are īnsa un atu īn māneca, stie un secret, periculos pentru cine vrea sa-i faca rau sau sa-i stea īn cale... La jumatatea drumului īntre teatru si film, Trier īsi identifica aceasta ultima creatie drept "visul meu american". Īn vārsta de 47 de ani, regizorul danez este un fidel al Cannes-ului, unde si-a prezentat toate filmele, īncepānd cu cel de debut, īn 1984 (The Element of Crime). A cāstigat trei trofee: Premiul juriului (Europa, 1991), Marele premiu (Breaking The Waves, 1996) si Palme d'Or (Dancer In The Dark, 2000).
          
          Hector Babenco in cautarea libertatii
          
          Īn Carandiru, brazilianul Hector Babenco exploreaza viata din īnchisorile din tara sa. Hector Babenco se bucura de mai mult timp de aplauze internationale, īn special datorita manierei originale īn care trateaza subiectele sociale. S-a nascut īn Rusia, dar a emigrat la o vārsta frageda, īmpreuna cu familia sa, la Buenos Aires (Argentina). La vārsta de 18 ani a plecat intr-o "misiune divina" prin Africa, Europa si America de Nord, cāstigāndu-si existenta prin tot felul de slujbe. A facut figuratie īn cāteva filme - genul western spaghetti - īn Italia si Spania, pentru ca īntr-un sfārsit al hoinarelii lui prin lume sa se stabileasca īn Brazilia. Era īn 1971, anul īn care a luat totodata hotarārea sa bata la usile noii cinematografii braziliene din epoca respectiva si sa devina regizor. Din nefericire pentru el, chiar īn acel an, regimul militar a pus īn lanturi grele de cenzura asa-numitul cinema novo din Brazilia, ba chiar a exilat cātiva regizori care nu-i erau pe plac. Babenco s-a pus īn acest timp pe īnvatatura, a studiat regia de film, facāndu-si māna prin intermediul unor documentare, filme de scurt metraj si reclame comerciale. Totodata, a īnceput sa lucreze la primul lui film artistic - King of the Night (1975). Īn 1978, dupa ce lanseaza un alt film al sau, drama Lucio Flavio, devine tinta unor controverse furibunde, ceea ce nu-l īmpiedica sa-si faca meseria īn continuare si sa se exprime artistic īn alte patru filme, toate realizate īn Brazilia. Despre el se spune acum ca a contribuit īn mod substantial la relansarea cinematografiei braziliene. Aclamarea la scara internationala avea sa vina pentru Babenco īn 1981, cu Pixote, o cronica a mizeriei cotidiene din Brazilia, vazuta prin ochii unor copii ai strazii. Cātiva ani mai tārziu, īn 1985, realizeaza primul sau film pe tarām american - Sarutul femeii paianjen - pentru care actorul principal, William Hurt, primeste la Cannes premiul de interpretare, apoi un Oscar. Īn ceea ce priveste filmul intrat anul acesta īn competitia de la Cannes, subiectul este din nou incendiar: pe 2 octombrie 1992, īnchisoarea Carandiru, din Sao Paulo, cea mai mare din America Latina, este teatrul unei revolte a prizonierilor, care se īncheie īntr-o baie de sānge. Īn īnchisoarea suprapopulata, un medic īsi face meseria, īnsarcinat fiind sa desfasoare īn rāndul detinutilor un program de preventie contra SIDA. Nevoit sa intre in contact cu prizonierii, el reuseste sa le cāstige respectul si īncrederea īn asemenea masura īncāt acestia īi īmpartasesc multe din secretele lor. Potrivit propriilor declaratii, Babenco, regizor care īn ultima parte a carierei sale a lucrat mult īn colaborare cu Hollywood-ul, a ajuns la concluzia ca īn tara sa exista mai multa libertate cānd faci un film politic decāt īn America.
          
 
< < articolul precedent   articolul urmator > >

Cauta in arhiva magazin.ro
ABONAMENTE LA REVISTA MAGAZIN

Cititorii fideli ai revistei noastre au la dispozitie articolele cele mai interesante direct online, in aceasta pagina de internet. Exista, insa, si o alta categorie de cititori fideli care prefera editiile tiparite, prin care noi incercam sa ajungem in toate colturile tarii. Pentru acestia exista optiunea abonamentului, una dintre cele mai sigure si mai facile metode de a intra, saptamanal, in posesia revistei MAGAZIN.

Nu ezitati sa va abonati!

Abonamentul se poate face fie direct la redactie (pentru aceasta trebuie sa completati mandatul postal pe care il obtineti de la orice Oficiu Postal dupa modelul reprodus mai jos, achitand pentru: 1 luna 6,00 lei; 2 luni 12,00 lei; 3 luni 18,00 lei; 4 luni 24,00 lei; 5 luni 30,00 lei; 6 luni 36,00 lei), fie prin Oficiile Postale (Revista Magazin figurand la pozitia 19355 din Catalogul Publicatiilor).

CONTACT

Telefon:
021. 317. 89. 65
021. 317. 89. 66

GSM
0722. 625. 622
 
Fax
021.317. 89.65
 
Email:

Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.

Incercam astfel sa nu ii dezamagim in nici un fel pe cititorii nostri, o preocupare de la care nu am abdicat niciodata, pe parcursul ultimelor decenii.

Aboneaza-te la newsletter
Email:

Subscribe Unsubscribe
Sondaj
Cele mai noi articole
» Atac cibernetic pe toate fronturile!
» Razboi īn vazduh
» Caruselul luminos de la Nanesti
» 6 masti valoroase
» Vinete cu masline
» Bunele maniere din farfurie
» Cambridge, oras universitar
» Lumina si candoare
» Aborigenii si ciocnirea civilizatiilor
» Incoerenta anunta dementa
» Leacuri din... simbolurile primaverii
» Alejandro Jodorowsky, un „parinte” al filmului avangardist
» Recunostinta e floare rara... si cānd e vorba de Oscaruri!
» Horoscopul saptamanii: 27 martie – 2 aprilie 2017
» 23 martie 1801 – Tarul Pavel I este asasinat
» Tema: „INGERI”
» Sfidarea robotilor: oamenii sa devina cyborgi!
» Gloriosul William al Angliei
» Revista RUFOR (1994-1996)
» Lifting natural
Cele mai populare articole...
» Adevarul despre pasiunile erotice ale Mariei-Tereza
» Calciul si magneziul - vitale pentru sanatate
» Tiroida, o glanda mica, probleme mari
» Sfaturile bioterapeutei Djuna
» Ce a ascuns Charles Darwin?
» Luna va disparea de pe bolta cereasca
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite (2)
» Bolile se vor auto-vindeca
» Hernia de disc, o boala la moda
» Pe Marte exista viata!
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite
» In Peru exista un loc miraculos, unic in lume: Lacul care aduce copii
» 3 pozitii de relaxare
» Viciul care duce la buna-dispozitie
» Iuda intr-un manuscris controversat
» Miracolul lumii invizibile: Lumea dupa Nilsson
» Psoriazisul, vindecat de pesti!
» "Teapa" gripei aviare
» O rapire OZN in Florida
» Corp ceresc condamnat la moarte


Arhiva: » 1 » 2 » 3 » 4 » 5 » 6 » 7 » 8 » 9