Prima pagina arrow CONSULTATII FARA PLATA arrow Fibrele alimentare "matura organismului" 27 May 2017
Categorii
Prima pagina
SPECTACOLUL CUNOASTERII
ISTORII UITATE
PARANORMAL
FEMINA CLUB
STAREA DE VEGHE
TERRA X
MINUNI ALE LUMII
CONSULTATII FARA PLATA
TERAPII COMPLEMENTARE
BLITZ
HOROSCOP
ASTAZI IN ISTORIE
VERIFICATI-VA CUNOSTINTELE
FORUM
STIRI
BILETE DE AVION
PROGRAM TV
FELICITARI
VREMEA
PROGRAM CINEMA
MAGAZIN .RO
DESPRE NOI
CONTACT
User Menu
Avem 6 vizitatori online

Fibrele alimentare "matura organismului"

Imprimare E-mail
miercuri, 11 iunie 2003

          Alimentatia moderna pledeaza în favoarea hranei bogate în fibre, desi multa vreme s-a considerat ca acestea nu au nici o importanta pentru organism, ba chiar ca îndepartarea lor din meniul zilnic creste valoarea energetica a hranei si mareste eficienta si viteza de absorbtie a constituentilor alimentari, ceea ce pare un avantaj. Cercetarile din ultimii ani au dovedit însa ca e vorba de o greseala si ca fibrele au rolul unor "generali" în procesele metabolice.
          Alimentatia moderna pledeaza în favoarea hranei bogate în fibre, desi multa vreme s-a considerat ca acestea nu au nici o importanta pentru organism, ba chiar ca îndepartarea lor din meniul zilnic creste valoarea energetica a hranei si mareste eficienta si viteza de absorbtie a constituentilor alimentari, ceea ce pare un avantaj. Cercetarile din ultimii ani au dovedit însa ca e vorba de o greseala si ca fibrele au rolul unor "generali" în procesele metabolice.
          Pe ce se baza vechea interpretare? Pe faptul ca într-adevar, fibrele alimentare trec pur si simplu prin tubul digestiv fara sa se absoarba în sânge, deci ce rost mai au? Studiile au aratat însa ca acestea sunt de doua categorii - unele care se dizolva în apa (fibre solubile) si altele care nu se dizolva (fibre insolubile). În functie de aceasta caracteristica a lor, participa în mod diferit la procesele metabolice, favorizându-le în mod cert. Fibrele insolubile absorb si retin apa, în cantitati care depasesc de 4-6 ori volumul lor, dând nastere unei mase spongioase în interiorul stomacului si intestinelor. Rezultatul consta în faptul ca senzatia de "plin" gastric apare mult mai repede decât dupa consumarea de alimente rafinate, sarace în fibre, ceea ce are un efect de protectie fata de supraalimentatie, constituind un ajutor pretios în efortul de control al greutatii corporale.
          Masa fibroasa actioneaza ca un burete îmbibat cu apa, în masura sa umple mai bine intestinele. Consecinta? Activitatea intestinului este stimulata iar evacuarea reziduurilor este accelerata. În cazul alimentelor sarace în fibre, lucrurile se desfasoara complet diferit: acestea pot ramâne zile la rând în interiorul intestinului, formând mase compacte a caror eliminare e dificila. Alimentele bogate în fibre parcurg întregul traiect al tubului digestiv în maximum 24-36 de ore. Aceasta actiune vindeca majoritatea cazurilor de constipatie si reduce considerabil problemele provocate de hemoroizi si diverticuloza intestinala.
          Datorita reducerii timpului de tranzit intestinal, procesele de putrefactie scad considerabil. Efectul consta în reducerea iritatiei peretelui intestinal si vindecarea ulceratiilor prezente în boli ale stomacului si intestinului. Studiile au demonstrat ca persoanele care consuma în mod obisnuit alimente bogate în fibre sunt mai putin afectate de cancerul de colon. Dar efectul binefacator, de "matura a organismului", se rasfrânge nu numai la nivelul colonului, ci al întregului traseu digestiv.
          Fibrele scad totodata viteza de patrundere în sânge a constituentilor alimentari. Aceasta are ca urmare "netezirea" (nivelarea) maximelor si minimelor nivelului zaharului sangvin, ceea ce asigura organismului un suport energetic mai uniform. Stabilizarea nivelului sangvin al zaharului rezolva majoritatea hipoglicemiilor (scaderi ale nivelului zaharului sangvin) si este un instrument foarte util în controlul diabetului.
          Fibrele solubile ajuta la scaderea colesterolului sangvin, deoarece se ataseaza de produsii derivati din colesterol si îi elimina în afara tractului digestiv, înainte ca organismul sa aiba timp sa-i absoarba.
          
          De unde le procuram?
          
          Fibrele se gasesc din abundenta în toate alimentele vegetale nerafinate - fructe, legume, cereale integrale, zarzavaturi si leguminoase (soia, fasole, mazare, linte etc.). Consumul acestora asigura un aport abundent din toate varietatile de fibre de care organismul are nevoie.
          
          Repere
          
          Fibrele alimentare nu sunt considerate un medicament. Nutritionistii apreciaza ca nu este suficienta o tableta de fibre pe zi pentru a asigura necesarul organismului (ar fi nevoie de un flacon pe zi!). O portie de cereale integrale pe zi, de exemplu, o salata si un fruct acopera însa nevoia de fibre.
          
 
< < articolul precedent   articolul urmator > >

Cauta in arhiva magazin.ro
ABONAMENTE LA REVISTA MAGAZIN

Cititorii fideli ai revistei noastre au la dispozitie articolele cele mai interesante direct online, in aceasta pagina de internet. Exista, insa, si o alta categorie de cititori fideli care prefera editiile tiparite, prin care noi incercam sa ajungem in toate colturile tarii. Pentru acestia exista optiunea abonamentului, una dintre cele mai sigure si mai facile metode de a intra, saptamanal, in posesia revistei MAGAZIN.

Nu ezitati sa va abonati!

Abonamentul se poate face fie direct la redactie (pentru aceasta trebuie sa completati mandatul postal pe care il obtineti de la orice Oficiu Postal dupa modelul reprodus mai jos, achitand pentru: 1 luna 6,00 lei; 2 luni 12,00 lei; 3 luni 18,00 lei; 4 luni 24,00 lei; 5 luni 30,00 lei; 6 luni 36,00 lei), fie prin Oficiile Postale (Revista Magazin figurand la pozitia 19355 din Catalogul Publicatiilor).

CONTACT

Telefon:
021. 317. 89. 65
021. 317. 89. 66

GSM
0722. 625. 622
 
Fax
021.317. 89.65
 
Email:

Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.

Incercam astfel sa nu ii dezamagim in nici un fel pe cititorii nostri, o preocupare de la care nu am abdicat niciodata, pe parcursul ultimelor decenii.

Aboneaza-te la newsletter
Email:

Subscribe Unsubscribe
Sondaj
Cele mai noi articole
» Ce spune stiinta despre cele 10 urgii biblice
» Eroul subteranelor
» OZN-ul de la Aeroportul Mihail Kogalniceanu
» Solutii rapide
» Ficat pane
» „Profesorul” din Corleone
» Manastirea Rafaila
» „Un soare printre stele”
» Sub imperativul tabuurilor
» Romanii normoponderali – o „minoritate” dramatica
» Prietenii verzi ai ficatului
» Filme pe gustul pietei chineze
» Horoscopul saptamanii: 8-14 mai 2017
» 4 mai 1979 – Margaret Thatcher devine premier
» Tema: „CERBUL”
» De la Sherlock Holmes, la nano-detectivii de mâine
» Violenta si puterea absoluta
» Doru Davidovici si colegii sai
» Trei masti naturale
» Spaghete picante cu ton
Cele mai populare articole...
» Adevarul despre pasiunile erotice ale Mariei-Tereza
» Calciul si magneziul - vitale pentru sanatate
» Tiroida, o glanda mica, probleme mari
» Sfaturile bioterapeutei Djuna
» Ce a ascuns Charles Darwin?
» Luna va disparea de pe bolta cereasca
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite (2)
» Bolile se vor auto-vindeca
» Hernia de disc, o boala la moda
» Pe Marte exista viata!
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite
» In Peru exista un loc miraculos, unic in lume: Lacul care aduce copii
» 3 pozitii de relaxare
» Viciul care duce la buna-dispozitie
» Iuda intr-un manuscris controversat
» Miracolul lumii invizibile: Lumea dupa Nilsson
» Psoriazisul, vindecat de pesti!
» O rapire OZN in Florida
» Corp ceresc condamnat la moarte
» "Teapa" gripei aviare


Arhiva: » 1 » 2 » 3 » 4 » 5 » 6 » 7 » 8 » 9