Prima pagina arrow STAREA DE VEGHE arrow Auto-aero-vehicul 01 May 2017
Categorii
Prima pagina
SPECTACOLUL CUNOASTERII
ISTORII UITATE
PARANORMAL
FEMINA CLUB
STAREA DE VEGHE
TERRA X
MINUNI ALE LUMII
CONSULTATII FARA PLATA
TERAPII COMPLEMENTARE
BLITZ
HOROSCOP
ASTAZI IN ISTORIE
VERIFICATI-VA CUNOSTINTELE
FORUM
STIRI
BILETE DE AVION
PROGRAM TV
FELICITARI
VREMEA
PROGRAM CINEMA
MAGAZIN .RO
DESPRE NOI
CONTACT
User Menu
Avem 3 vizitatori online

Auto-aero-vehicul

Imprimare E-mail
miercuri, 29 ianuarie 2003

          Am inventat denumirea, nici n-as sti cum sa-i spun ciudateniei care merge acum pe sosele: o masinarie cu 4 roti, care roti sunt invârtite, printr-un cuplaj, de un arbore cotit, care dispozitiv, la rândul sau este rotit de un..
          Am inventat denumirea, nici n-as sti cum sa-i spun ciudateniei care merge acum pe sosele: o masinarie cu 4 roti, care roti sunt invârtite, printr-un cuplaj, de un arbore cotit, care dispozitiv, la rândul sau este rotit de un... compresor!
          Pâna sa vi-l "bârfesc" mai mult pe inventator, sa amintim ca, urmare a inevitabilei inchideri a robinetului petrolier planetar (cam prin 2045, dupa estimarile ONU), constructorii de autovehicule "alimenteaza" acum de zor institutele, centrele si grupurile de cercetatori intr-ale tehnologiei constructiilor de masini si propun ca variante pentru, deja, perioada 2010-2020, urmatoarele:l hidrogenul inlocuieste total benzina si motorina, intr-un motor asa-zis "celular", care este, de fapt, un electromotor, in care ionii de H si oxigenul din aer "colaboreaza" pentru a scoate din el lucrul mecanic.l combinatia motor celular + motor clasic foarte economicos (tip Otto sau Diesel, adica benzina sau motorina), cu un mic computer de bord "impartind sarcinile", adica preluând, la nevoie, si efortul motorasului clasic.l electromobilul - doar ca bateriile contemporane nu au inca randament si longevitate pentru curse lungi: poate fi o solutie pentru orase.l electromotor + motor clasic (cazul Toyota-Prins, l-am admirat la Summitul Mondial de la Johannesburg; s-au vândut deja peste 100.000 de bucati; este remarcabil din punct de vedere ecologic, caci la drum normal jumatatea de motor Diesel este pusa in miscare doar când autovehiculul urca, iar la coborâre acumulatorii se incarca cu curentul electric produs de axul rotii (rotor) intr-un stator cu care este dotat "subsolul" masinii).l motor clasic ultraeconomicos: s-a ajuns la consumuri de 3-4 litri carburant clasic pe suta de kilometri - dar mai putin nu se poate, nu o permit legile fizicii. ...Si iata ca vine un tip, pe nume Guy Négre, care nu reprezinta General Motors, nici Mercedes-Benz, nici Renault, ci lucreaza pe cont propriu - un fel de Justin Capra al Frantei... si declara ca al sau "Air Car" (in traducere: masina cu aer) rezolva toate problemele epocii contemporane, transformând motoarele clasice in - il citez - "masinarii la fel de desuete ca televizoarele alb-negru, fata in fata cu ecranele TV color de astazi"! Combustibilul? Aer compresat, pâna la câteva sute de kilograme pe centimetrul patrat - deci de peste o suta de ori presiunea din pneuri - prin dispozitive simple, cu putin mai complicate decât cele cu care ne umflam rotile acum. Rezervorul? O cutie speciala din fibre de carbon ranforsate, asezata sub sasiul masinii. Nimic nu arde, nici o scânteie, nu iese pic de fum - ca nu are de unde - aerul comprimat se destinde, impinge, in cilindri, pistoanele, arborele cotit preia miscarea - iata vehiculul prezis de Jules Verne prin 1860 (!) circulând pe soselele Europei... Guy Négre a fost proiectant la bolizii de "Formula 1", a invatat, acolo, nu numai cum se comprima aerul dar si cum se strâng banii, si-a capacitat fiul, pe Cybil Négre, inginer la "Bugatti", sa intre in aventura - si iata-i pe amândoi gata sa incurce cumplit de puternica industrie a automobilului, oferind o fabrica cu un potential de 9.000 de masinute cu aer pe an, care se poate transforma, spun cei doi Négre, intr-un fel de "Mc.Donald's" al automobilelor - caci, aflati, 32 de companii terestre s-au aratat gata sa preia oferta...
          
 
< < articolul precedent   articolul urmator > >

Cauta in arhiva magazin.ro
ABONAMENTE LA REVISTA MAGAZIN

Cititorii fideli ai revistei noastre au la dispozitie articolele cele mai interesante direct online, in aceasta pagina de internet. Exista, insa, si o alta categorie de cititori fideli care prefera editiile tiparite, prin care noi incercam sa ajungem in toate colturile tarii. Pentru acestia exista optiunea abonamentului, una dintre cele mai sigure si mai facile metode de a intra, saptamanal, in posesia revistei MAGAZIN.

Nu ezitati sa va abonati!

Abonamentul se poate face fie direct la redactie (pentru aceasta trebuie sa completati mandatul postal pe care il obtineti de la orice Oficiu Postal dupa modelul reprodus mai jos, achitand pentru: 1 luna 6,00 lei; 2 luni 12,00 lei; 3 luni 18,00 lei; 4 luni 24,00 lei; 5 luni 30,00 lei; 6 luni 36,00 lei), fie prin Oficiile Postale (Revista Magazin figurand la pozitia 19355 din Catalogul Publicatiilor).

CONTACT

Telefon:
021. 317. 89. 65
021. 317. 89. 66

GSM
0722. 625. 622
 
Fax
021.317. 89.65
 
Email:

Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.

Incercam astfel sa nu ii dezamagim in nici un fel pe cititorii nostri, o preocupare de la care nu am abdicat niciodata, pe parcursul ultimelor decenii.

Aboneaza-te la newsletter
Email:

Subscribe Unsubscribe
Sondaj
Cele mai noi articole
» De la Sherlock Holmes, la nano-detectivii de mâine
» Violenta si puterea absoluta
» Doru Davidovici si colegii sai
» Trei masti naturale
» Spaghete picante cu ton
» „Ursul” unificator al yakuza
» Loreta, manastirea unei legende
» Aventura si talent
» Cea mai mare galerie de arta în aer liber
» Buzele uscate, un calvar în orice sezon
» De la o dilema straveche la galopul de sanatate
» Softistii români, în elita mondiala
» Cinefili, vi se pregateste ceva!
» Horoscopul saptamanii: 1-7 mai 2017
» 27 aprilie 1822 – S-a nascut Ulysses Grant
» Tema: „IOANA D’ARC”
» Cum putem deveni „atleti ai memoriei”?
» Hitler suparat pe Vatican
» Patru intâlniri OZN ale unui pilot militar
» Spirit tribal
Cele mai populare articole...
» Adevarul despre pasiunile erotice ale Mariei-Tereza
» Calciul si magneziul - vitale pentru sanatate
» Tiroida, o glanda mica, probleme mari
» Sfaturile bioterapeutei Djuna
» Ce a ascuns Charles Darwin?
» Luna va disparea de pe bolta cereasca
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite (2)
» Bolile se vor auto-vindeca
» Hernia de disc, o boala la moda
» Pe Marte exista viata!
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite
» In Peru exista un loc miraculos, unic in lume: Lacul care aduce copii
» 3 pozitii de relaxare
» Viciul care duce la buna-dispozitie
» Iuda intr-un manuscris controversat
» Miracolul lumii invizibile: Lumea dupa Nilsson
» Psoriazisul, vindecat de pesti!
» O rapire OZN in Florida
» Corp ceresc condamnat la moarte
» "Teapa" gripei aviare


Arhiva: » 1 » 2 » 3 » 4 » 5 » 6 » 7 » 8 » 9