Prima pagina arrow SPECTACOLUL CUNOASTERII arrow V-31, un submersibil revolutionar
Categorii
Prima pagina
SPECTACOLUL CUNOASTERII
ISTORII UITATE
PARANORMAL
FEMINA CLUB
STAREA DE VEGHE
TERRA X
MINUNI ALE LUMII
CONSULTATII FARA PLATA
TERAPII COMPLEMENTARE
BLITZ
HOROSCOP
ASTAZI IN ISTORIE
VERIFICATI-VA CUNOSTINTELE
FORUM
STIRI
BILETE DE AVION
PROGRAM TV
FELICITARI
VREMEA
PROGRAM CINEMA
MAGAZIN .RO
DESPRE NOI
CONTACT
User Menu
Avem 4 vizitatori online

V-31, un submersibil revolutionar

Imprimare E-mail
miercuri, 07 iunie 2006

Dupa ce au pierdut batalia din Atlantic in timpul celui de-al doilea razboi mondial, submarinele germane sunt pe cale de a elimina concurenta mondiala. {i asta datorita noilor modele care intra in dotarea marinei militare, echipate cu pile cu combustibil. (Comenzile din partea unor tari precum Italia, Portugalia, Grecia, Coreea de Sud etc. sunt ferme). Submarinul V-31 isi produce propria energie electrica datorita pilelor cu combustibil. O tehnologie care promite un viitor stralucit si automobilelor sau aparatelor portabile dar care si-a gasit aplicatii de anvergura doar in zborurile spatiale.
 

E vorba de pile de tip PEM (alimentate cu oxigen si hidrogen), constituite dintr-o multitudine de celule care produc electricitate si apa care alimenteaza motoarele electrice. Intrebarea fireasca e cât timp pot evolua aceste submarine in adâncuri. E, bine, o luna, aceasta performanta fiind atinsa doar de submarinele nucleare. O adevarata revolutie pentru marina militara.

Un submarin cu propulsie Diesel nu poate sta sub apa mai mult de câteva zile, timp in care foloseste energia electrica stocata in tone de baterii voluminoase. Dupa ce energia se epuizeaza, submersibilul urca la suprafata pentru a le reincarca cu sistemul Diesel alimentat in aer si pentru a se debarasa de gazele de esapament. Datorita zgomotului produs de motor, a temperaturii ridicate a gazelor de esapament, a siajului si a expunerii la radar, submersibilul devine vulnerabil. Detectat, e o prada aproape sigura.

Pila cu combustibil elimina acest pericol. V-31 este dotat cu noua module cu o putere de 30-40 kw fiecare (un modul e prevazut cu zeci de celule) si poate parcurge 3000 de mile maritime (aproximativ 5500 de km) fara sa urce la suprafata in acest timp. Autonomia sa e limitata insa de cantitatea de oxigen si hidrogen aflata la bord. Un alt atu al pilelor il constituie absenta zgomotului produs de reactia electrochimica si "semnatura termica" de 80 grade C fata de 600 grade C in cazul motorului Diesel. Pentru a realiza acest tip de pila electrica, inginerii de la Siemens au inceput sa lucreze inca din 1960. Cu o rabdare si o meticulozitate specifice nemteasca...

Rezultatul, o adevarata bijuterie tehnologica. Una din problemele cu care s-au confruntat specialistii a constituit-o hidrogenul, un gaz extrem de volatil. In acest caz, au gasit solutia. Nu l-au stocat la presiune inalta de 350 sau 700 de bari asa cum se intâmpla in cazul pilelor destinate automobilelor, ci l-au inmagazinat sub forma de hidruri metalice. O solutie 100% originala in cazul sistemului pilelor electrice ale submarinelor. E vorba de "bureti" de mari dimensiuni constituiti din lantan si nickel in care e integrat hidrogenul in conditii de mica presiune (câtiva bari), ceea ce reprezinta un element de securitate garantat.


 Hidrogenul e eliberat prin actiunea caldurii degajate de functionarea pilei. Greutatea hidrurilor e o alta problema: 80 de tone! Cercetatorii intentioneaza sa testeze alte metale mai usoare precum zirconiu sau magneziu. In cazul magneziului, e nevoie insa de mai multa caldura pentru a asigura stocarea reversibila. Cât priveste saturarea "buretelui" metalic, procesul e foarte lent. Câteva ore fata de câteva minute in cazul hidrurilor actuale. Referitor la oxigen, acesta e stocat sub forma lichida in rezervoare criogenice instalate intre coca etansa (partea exterioara) si superstructurile submarinului.

 
< < articolul precedent   articolul urmator > >

Cauta in arhiva magazin.ro
ABONAMENTE LA REVISTA MAGAZIN

Cititorii fideli ai revistei noastre au la dispozitie articolele cele mai interesante direct online, in aceasta pagina de internet. Exista, insa, si o alta categorie de cititori fideli care prefera editiile tiparite, prin care noi incercam sa ajungem in toate colturile tarii. Pentru acestia exista optiunea abonamentului, una dintre cele mai sigure si mai facile metode de a intra, saptamanal, in posesia revistei MAGAZIN.

Nu ezitati sa va abonati!


Abonamentul se poate face direct la redactie prin:
- expedierea unui mandat postal la orice Oficiu Postal, dupa modelul reprodus mai jos;
- plata in urmatoarele conturi bancare pentru client Casa Editoriala "Magazin" S.R.L. (CUI: RO1571838):
1) RO74BACX0000003000160000 Unicredit Tiriac
2) RO24RNCB0072049689850001 B.C.R.
- la orice Oficiu Postal din tara (Revista Magazin figurand la pozitia 19355 din Catalogul Publicatiilor).

PRETURILE ABONAMENTELOR sunt urmatoarele:
- 1 luna: 6,00 lei
- 2 luni: 12,00 lei
- 3 luni: 18,00 lei
- 4 luni: 24,00 lei
- 5 luni: 30,00 lei
- 6 luni: 36,00 lei

Cititorii din strainatate pot contracta abonamente, achitand contravaloarea abonamentului dorit (50 euro sau 70 $, un abonament pe sase luni; 25 euro sau 35 $, un abonament pe trei luni) in conturile societatii, enumerate mai sus.

CONTACT
Telefon:
0722. 625. 622
021. 317. 89. 65
Email:
Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.
Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.

Incercam astfel sa nu ii dezamagim in nici un fel pe cititorii nostri, o preocupare de la care nu am abdicat niciodata, pe parcursul ultimelor decenii.

Aboneaza-te la newsletter
Email:

Subscribe Unsubscribe
Sondaj
Cele mai noi articole
» Coridoarele memoriei
» Sunetul „sferelor inalte”
» Apelul unui fost inalt oficial american
» Snitel umplut
» Sfaturi utile
» Dat in urmarire: aurul nazistilor
» Turnul Belem din Lisabona
» Dreptul de a visa
» Calatori in... lumea stelara
» „Tristetea” neuronului adormit
» Bijuteria Marii Uniri
» Actori transformati de rolurile lor
» Horoscopul saptamanii: 23-29 aprilie 2018
» 19 aprilie 2011 – Fidel Castro demisioneaza
» Tema: „CHINA”
» Spaima in fata inteligentei artificiale
» Un monarh razboinic
» Invazie extraterestra in luna mai?
» Crema de ficat cu oua
» Solutii rapide pentru un obraz stralucitor
Cele mai populare articole...
» Adevarul despre pasiunile erotice ale Mariei-Tereza
» Calciul si magneziul - vitale pentru sanatate
» Tiroida, o glanda mica, probleme mari
» Sfaturile bioterapeutei Djuna
» Ce a ascuns Charles Darwin?
» Luna va disparea de pe bolta cereasca
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite (2)
» Bolile se vor auto-vindeca
» Hernia de disc, o boala la moda
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite
» Pe Marte exista viata!
» In Peru exista un loc miraculos, unic in lume: Lacul care aduce copii
» 3 pozitii de relaxare
» Viciul care duce la buna-dispozitie
» Iuda intr-un manuscris controversat
» Miracolul lumii invizibile: Lumea dupa Nilsson
» Psoriazisul, vindecat de pesti!
» Corp ceresc condamnat la moarte
» O rapire OZN in Florida
» "Teapa" gripei aviare


Arhiva: » 1 » 2 » 3 » 4 » 5 » 6 » 7 » 8 » 9