Prima pagina arrow CONSULTATII FARA PLATA arrow Exercitiul fizic un "medicament" care nu costa 23 Jan 2018
Categorii
Prima pagina
SPECTACOLUL CUNOASTERII
ISTORII UITATE
PARANORMAL
FEMINA CLUB
STAREA DE VEGHE
TERRA X
MINUNI ALE LUMII
CONSULTATII FARA PLATA
TERAPII COMPLEMENTARE
BLITZ
HOROSCOP
ASTAZI IN ISTORIE
VERIFICATI-VA CUNOSTINTELE
FORUM
STIRI
BILETE DE AVION
PROGRAM TV
FELICITARI
VREMEA
PROGRAM CINEMA
MAGAZIN .RO
DESPRE NOI
CONTACT
User Menu

Exercitiul fizic un "medicament" care nu costa

Imprimare E-mail
miercuri, 04 septembrie 2002

          Exercitiul fizic este modalitatea nr.1 īn mentinerea unei conditii fizice bune.
          Exercitiul fizic este modalitatea nr.1 īn mentinerea unei conditii fizice bune. Daca stati asezat īn majoritatea timpului zilei, daca va simtiti obosit īn permanenta, daca nu puteti tine pasul cu persoanele de aceeasi vārsta, daca evitati activitatea fizica pentru ca stiti ca obositi repede si gāfāiti din cauza dificultatilor de respiratie, cu siguranta nu aveti o conditie fizica buna iar lucrul acesta trebuie sa va dea de gāndit.
          
          Statisticile arata ca miscarea, practicarea de exercitii fizice de cel putin trei sau patru ori pe saptamāna reduc riscul de deces prin toate cauzele, inclusiv prin boli cardiace si cancer, cu aproape 70%.
          Prin exercitii obisnuite, fara abonamente la sali de sport speciale sau profesor, puteti atinge un nivel de conditie fizica comparabil cu cel al unei persoane cu 10-20 de ani mai tinere, dar inactive.
          
          Care sunt beneficiile practicarii exercitiilor fizice?
          Creste capacitatea inimii de a pompa sānge si scade ritmul cardiac īn timpul activitatilor obisnuite, care presupun totusi un oarecare grad de efort fizic.
          Corecteaza nivelul colesterolului.
          Scade si normalizeaza tensiunea arteriala, mai ales īn cadrul unei hipertensiuni usoare.
          Previne instalarea diabetului la adulti si scade glicemia īn cazul diabeticilor.
          Diminueaza pierderile de masa osoasa datorate procesului de osteoporoza.
          Atenueaza stresul, inducānd o stare generala buna, favorizeaza somnul odihnitor si īmbunatateste capacitatea de concentrare.
          
          Cum se īncepe un program de mentinere a conditiei fizice?
          
          Daca sunteti fumator, supraponderal, mai īn vārsta de 40 de ani, cu o afectiune cronica (boala cardiaca, diabet, hipertensiune, boli pulmonare sau renale) si nu ati mai facut de mult "sport":u Īncepeti progresiv, fara sa exagerati īn privinta timpului de exersare si a gradului de dificultate a exercitiilor.u Selectati exercitiile care vi se potrivesc sau pe care le apreciati tolerabile; daca vor fi prea dificile, cu siguranta le veti evita mult timp, chiar si atunci cānd veti fi īn stare sa le efectuati. u Antrenati-va cu regularitate, dar moderat, īn nici un caz fortānd pāna īn momentul īn care apare senzatia de sufocare, de ameteala sau greata. u Fixati-va niste "tinte" precise: l frecventa (de cel putin trei - patru ori pe saptamāna); l intensitatea (exersarea moderata, cu respiratii profunde, fara sa provoace transpiratie extrem de intensa ori gāfāiala); l timpul (program de cel putin 20-30 de minute, care pot fi īnsa īmpartite si īn trei reprize de cāte 10 minute. Daca nu sunteti obisnuit cu activitatea fizica, puteti īnsa sa īncepeti cu o durata de timp confortabila, care va fi marita progresiv).u Īncepeti prin exercitii de īncalzire (de īntindere si relaxare a musculaturii) si scadeti efortul catre finalul programului (aceleasi exercitii de īntindere pentru a creste flexibilitatea muschilor si articulatiilor).
          
          Mersul pe jos catre... o sanatate mai buna
          
          O plimbare īn ritm alert, 30-60 de minute īn fiecare zi, va poate ajuta sa aveti conditia fizica necesara unei vieti mai lungi si mai sanatoase. Motivatia īnceperii unui program serios de mers pe jos este foarte importanta: Ati trecut de 45 de ani si sunteti īngrijorat de spectrul unui infarct de miocard? Sunteti la vārsta a treia si vreti sa va bucurati īnca mult timp de independenta de miscare? Vreti sa slabiti? Vreti sa va scadeti tensiunea arteriala? Vreti sa scapati de stres?... Mersul pe jos va ajuta sa atingeti aceste obiective.
          
          Cānd si cāt?
          Cel putin de trei ori pe saptamāna. Ideal este īn fiecare zi.
          Cel putin 20-30 de minute. Daca nu ati facut niciodata nici un fel de activitate fizica de īntretinere sau nu ati mai practicat-o de mult timp, puteti īnsa īncepe de la un nivel confortabil pentru dv., care poate fi de 5-10 minute. Pentru antrenare si sanatate ar trebui sa ajungeti la 3-4 ore de mers pe jos saptamānal.
          
 
< < articolul precedent   articolul urmator > >

Cauta in arhiva magazin.ro
ABONAMENTE LA REVISTA MAGAZIN

Cititorii fideli ai revistei noastre au la dispozitie articolele cele mai interesante direct online, in aceasta pagina de internet. Exista, insa, si o alta categorie de cititori fideli care prefera editiile tiparite, prin care noi incercam sa ajungem in toate colturile tarii. Pentru acestia exista optiunea abonamentului, una dintre cele mai sigure si mai facile metode de a intra, saptamanal, in posesia revistei MAGAZIN.

Nu ezitati sa va abonati!

Abonamentul se poate face fie direct la redactie (pentru aceasta trebuie sa completati mandatul postal pe care il obtineti de la orice Oficiu Postal dupa modelul reprodus mai jos, achitand pentru: 1 luna 6,00 lei; 2 luni 12,00 lei; 3 luni 18,00 lei; 4 luni 24,00 lei; 5 luni 30,00 lei; 6 luni 36,00 lei), fie prin Oficiile Postale (Revista Magazin figurand la pozitia 19355 din Catalogul Publicatiilor).

CONTACT

Telefon:
021. 317. 89. 65
021. 317. 89. 66

GSM
0722. 625. 622
 
Fax
021.317. 89.65
 
Email:

Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.

Incercam astfel sa nu ii dezamagim in nici un fel pe cititorii nostri, o preocupare de la care nu am abdicat niciodata, pe parcursul ultimelor decenii.

Aboneaza-te la newsletter
Email:

Subscribe Unsubscribe
Sondaj
Cele mai noi articole
» Botii inteligenti si manipularea energetica
» Marea confruntare Kennedy-Hrusciov
» Fisiere OZN ale oficialitatilor din Noua Zeelanda
» Pastravi cu ghimbir la cuptor
» Sani mai fermi
» Supervulcanul care ne ameninta planeta
» Manastirea Moisei
» Nudul clasic si realist
» Primele tatuaje figurative ale omenirii
» Tusea este de mai multe feluri
» Leguma si leac pentru toata lumea
» Corespondenta unor amanti celebri
» Actori trisori la Hollywood
» Horoscopul saptamanii: 22-28 ianuarie 2018
» 18 ianuarie 1701 – Frederick I devine regele Prusiei
» Tema: „MUZE”
» Egiptenii au vazut o eclipsa de soare acum 3225 de ani
» Cetatea Caral si arhitectura moderna
» Italia, de la imperiu la republica
» Regulamente militare americane pentru OZN-uri
Cele mai populare articole...
» Adevarul despre pasiunile erotice ale Mariei-Tereza
» Calciul si magneziul - vitale pentru sanatate
» Tiroida, o glanda mica, probleme mari
» Sfaturile bioterapeutei Djuna
» Ce a ascuns Charles Darwin?
» Luna va disparea de pe bolta cereasca
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite (2)
» Bolile se vor auto-vindeca
» Hernia de disc, o boala la moda
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite
» Pe Marte exista viata!
» In Peru exista un loc miraculos, unic in lume: Lacul care aduce copii
» 3 pozitii de relaxare
» Viciul care duce la buna-dispozitie
» Iuda intr-un manuscris controversat
» Miracolul lumii invizibile: Lumea dupa Nilsson
» Psoriazisul, vindecat de pesti!
» Corp ceresc condamnat la moarte
» O rapire OZN in Florida
» "Teapa" gripei aviare


Arhiva: » 1 » 2 » 3 » 4 » 5 » 6 » 7 » 8 » 9