Prima pagina arrow CONSULTATII FARA PLATA arrow Alimentatia trebuie sa tina seama de vârsta      60 de ani imbatrânirea, t 27 Jun 2017
Categorii
Prima pagina
SPECTACOLUL CUNOASTERII
ISTORII UITATE
PARANORMAL
FEMINA CLUB
STAREA DE VEGHE
TERRA X
MINUNI ALE LUMII
CONSULTATII FARA PLATA
TERAPII COMPLEMENTARE
BLITZ
HOROSCOP
ASTAZI IN ISTORIE
VERIFICATI-VA CUNOSTINTELE
FORUM
STIRI
BILETE DE AVION
PROGRAM TV
FELICITARI
VREMEA
PROGRAM CINEMA
MAGAZIN .RO
DESPRE NOI
CONTACT
User Menu
Avem 10 vizitatori online

Alimentatia trebuie sa tina seama de vârsta      60 de ani imbatrânirea, t

Imprimare E-mail
miercuri, 28 februarie 2001

           Pentru majoritatea femeilor, vârsta de 60 de ani este sinonima cu retragerea din activitatea profesionala specifica unui anumit loc de munca. Este etapa în care, femeia, eliberata de obligatiile de serviciu, se poate bucura de tihna caminului, având în sfârsit prilejul sa ofere locul prioritar familiei.
           Pentru majoritatea femeilor, vârsta de 60 de ani este sinonima cu retragerea din activitatea profesionala specifica unui anumit loc de munca. Este etapa în care, femeia, eliberata de obligatiile de serviciu, se poate bucura de tihna caminului, având în sfârsit prilejul sa ofere locul prioritar familiei. În ceea ce-i priveste pe barbati, acestia ramân înca, în marea majoritate, în plina activitate profesionala, având în continuare nevoie de resurse de energie fizica si intelectuala, care sa-i faca apti pentru munca depusa. Dar, pâna la urma, indiferent de sex si de tipul de angajare sociala, la aceasta vârsta organismul este mai vulnerabil în fata bolilor, cedeaza mai usor daca nu beneficiaza de o îngrijire permanenta. Alimentatia corecta, adaptata vârstei de 60 de ani si peste, poate întârzia sau anula problemele de sanatate care îsi fac de obicei aparitia în aceasta perioada.
          
          Ce e bun pentru sanatate?
          
           - Alimentatia variata. Hrana zilnica trebuie sa fie completa si variata în compozitia sa, astfel încât sa ofere organismului toate substantele necesare: hidrati de carbon (glucide), grasimi (lipide), proteine, vitamine, minerale, apa, fibre vegetale. Foarte importanta este bineînteles pastrarea unei proportii corecte între ele. Astfel, hidratii de carbon trebuie sa aduca între 55 si 75 la suta din totalul de calorii, ceea ce, pentru un regim de 2000-2400 de calorii pe zi înseamna consumul a 275-375 grame de glucide zilnic. Grasimile nu trebuie sa depaseasca 30 la suta din caloriile totale consumate si cea mai mare parte din ele trebuie sa fie de origine vegetala. Asta presupune consumul a maximum 65-70 grame de grasimi pe zi. Proteinele trebuie sa aduca între 10 si 15 la suta din totalul caloriilor necesare organismului. Altfel spus, pentru un regim de 2000 de calorii zilnice, e suficient ca aportul de proteine sa fie de 200-300 de calorii, ceea ce echivaleaza cu 50-75 grame. Potrivit opiniei celor mai multi nutritionisti, un gram de proteina la kilogram corp este cantitatea optima necesara. Proteinele ajuta la stoparea procesului de topire a masei musculare, când functiile organismului încep sa se încetineasca, procesul de digestie e si el mai lent, iar consumul de energie scade. Totodata, ajuta sistemul imunitar sa faca mai bine fata bolilor infectioase. În practica, 10 grame de proteine, de exemplu, se afla în 50 grame de carne, 1 ou, 2 iaurturi. Dar, trebuie tinut seama ca si pâinea, pastele fainoase, fasolea uscata, orezul, mazarea, brânza, laptele etc. contin proteine. u Calciu. 1200 mg pe zi este absolut necesar pentru anihilarea procesului de demineralizare a oaselor.u Apa. Ca si adultii de vârsta medie, persoanele de peste 60 de ani au nevoie de aproximativ 2,5 litri de lichide pe zi, din care 1,5 litri sub forma de bauturi.u Polifenoli. Prezente din abundenta în laptuca, salata, suc de mere, ceai verde si vin rosu, aceste substante consolideaza peretii vaselor de sânge si limiteaza riscurile de tromboza (formarea de cheaguri la nivelul vaselor sanghine sau al inimii). Nu sunt permise însa mai mult de maximum doua pahare de vin pe zi.u Fructe si legume. Cu aportul lor de fibre si vitamine, acestea usureaza tranzitul intestinal si fortifica sistemul imunitar. Cele mai recomandate sunt legumele si fructele bogate în vitaminele B si C, precum si în magneziu.
          
          Inamicii sanatatii:
          
          - Acizii grasi saturati. Continuti în special de produsele lactate cum ar fi untul, smântâna, frisca etc. si alimentele prajite în grasime, acestia favorizeaza cresterea nivelului colesterolului si aparitia hipertensiunii, deschizând cale libera patologiei specifice acestei vârste, cum ar fi bolile si accidentele cardiovasculare. Cu exceptia iaurtului, produsele lactate cu procent mare de grasime, consumate în exces, sunt un pericol si pentru vedere, deoarece zaharul din lapte se fixeaza în cristalin, accelerând procesul de formare a cataractei.w Mesele copioase. Acestea solicita un consum mare de energie si favorizeaza formarea de radicali liberi suplimentari care accentueaza tendinta de îmbatrânire.
          
 
< < articolul precedent   articolul urmator > >

Cauta in arhiva magazin.ro
ABONAMENTE LA REVISTA MAGAZIN

Cititorii fideli ai revistei noastre au la dispozitie articolele cele mai interesante direct online, in aceasta pagina de internet. Exista, insa, si o alta categorie de cititori fideli care prefera editiile tiparite, prin care noi incercam sa ajungem in toate colturile tarii. Pentru acestia exista optiunea abonamentului, una dintre cele mai sigure si mai facile metode de a intra, saptamanal, in posesia revistei MAGAZIN.

Nu ezitati sa va abonati!

Abonamentul se poate face fie direct la redactie (pentru aceasta trebuie sa completati mandatul postal pe care il obtineti de la orice Oficiu Postal dupa modelul reprodus mai jos, achitand pentru: 1 luna 6,00 lei; 2 luni 12,00 lei; 3 luni 18,00 lei; 4 luni 24,00 lei; 5 luni 30,00 lei; 6 luni 36,00 lei), fie prin Oficiile Postale (Revista Magazin figurand la pozitia 19355 din Catalogul Publicatiilor).

CONTACT

Telefon:
021. 317. 89. 65
021. 317. 89. 66

GSM
0722. 625. 622
 
Fax
021.317. 89.65
 
Email:

Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.

Incercam astfel sa nu ii dezamagim in nici un fel pe cititorii nostri, o preocupare de la care nu am abdicat niciodata, pe parcursul ultimelor decenii.

Aboneaza-te la newsletter
Email:

Subscribe Unsubscribe
Sondaj
Cele mai noi articole
» Primul robot umanoid printat 3d
» Batalia pentru Dardanelle
» Cazul Certesti – 1996
» Tratamente cosmetice de succes
» Friptura marinata din carne de porc
» Ziua in care masinile scriu poezii
» Manastirea Dervent
» Umor suprarealist
» Eniovden – o sarbatoare a Soarelui si a focului
» Exista un virus al nebuniei?
» Iedera, nu doar o planta decorativa
» Mishima, onoare si dezamagire
» Twin Peaks 2017 – mai straniu, mai socant, mai incitant
» Horoscopul saptamanii: 19-25 iunie 2017
» 15 iunie 1330 – S-a nascut Edward, „Printul negru”
» Tema: „INFERNUL”
» Pitagora, matematician si guru
» Cum se primesc invadatorii
» Intâlniri la Bâlea Lac si in Muntii Ciucas
» 4 masti eficiente
Cele mai populare articole...
» Adevarul despre pasiunile erotice ale Mariei-Tereza
» Calciul si magneziul - vitale pentru sanatate
» Tiroida, o glanda mica, probleme mari
» Sfaturile bioterapeutei Djuna
» Ce a ascuns Charles Darwin?
» Luna va disparea de pe bolta cereasca
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite (2)
» Bolile se vor auto-vindeca
» Hernia de disc, o boala la moda
» Pe Marte exista viata!
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite
» In Peru exista un loc miraculos, unic in lume: Lacul care aduce copii
» 3 pozitii de relaxare
» Viciul care duce la buna-dispozitie
» Iuda intr-un manuscris controversat
» Miracolul lumii invizibile: Lumea dupa Nilsson
» Psoriazisul, vindecat de pesti!
» O rapire OZN in Florida
» Corp ceresc condamnat la moarte
» "Teapa" gripei aviare


Arhiva: » 1 » 2 » 3 » 4 » 5 » 6 » 7 » 8 » 9