Prima pagina arrow CONSULTATII FARA PLATA arrow Va odihniti suficient? 23 May 2017
Categorii
Prima pagina
SPECTACOLUL CUNOASTERII
ISTORII UITATE
PARANORMAL
FEMINA CLUB
STAREA DE VEGHE
TERRA X
MINUNI ALE LUMII
CONSULTATII FARA PLATA
TERAPII COMPLEMENTARE
BLITZ
HOROSCOP
ASTAZI IN ISTORIE
VERIFICATI-VA CUNOSTINTELE
FORUM
STIRI
BILETE DE AVION
PROGRAM TV
FELICITARI
VREMEA
PROGRAM CINEMA
MAGAZIN .RO
DESPRE NOI
CONTACT
User Menu
Avem 7 vizitatori online

Va odihniti suficient?

Imprimare E-mail
miercuri, 17 ianuarie 2001

          Viata cotidiana contemporana, dominata din ce în ce mai mult de stres, obliga organismul sa se adapteze la un ritm extrem de solicitant, uneori aflat la limita epuizarii. Desi pare un fapt paradoxal, în ciuda oboselii care se acumuleaza, insomnia a atins pe plan mondial proportii „epidemice" si, evident, foarte alarmante.
          Viata cotidiana contemporana, dominata din ce în ce mai mult de stres, obliga organismul sa se adapteze la un ritm extrem de solicitant, uneori aflat la limita epuizarii. Desi pare un fapt paradoxal, în ciuda oboselii care se acumuleaza, insomnia a atins pe plan mondial proportii „epidemice" si, evident, foarte alarmante. În încercarea disperata de a se regasi acea odihna reconfortanta, capabila sa redea organismului energia consumata, se apeleaza la sedative si tranchilizante, care, în sine, nu reusesc sa îndrepte lucrurile. Dimpotriva, oboseala apasa pe umerii organismului manifestându-se adesea, ca o boala, în forme acute sau cronice.
          
          Cum se manifesta oboseala periculoasa?
          
           Senzatia de oboseala este în general asociata debutului a numeroase boli, de la o simpla viroza, pâna la hepatita, tulburari cardio-vasculare, depresii psihice etc. Când îndividul este însa perfect sanatos, iar oboseala nu poate fi pusa pe seama nici unei alte boli, dar ea îsi face permanent simtita prezenta, exista pericolul sa se instaleze o asa-numita oboseala cronica, pe care nu o putem neglija, daca vrem sa ne pastram intacta sanatatea, sa nu ajungem la epuizare totala si la depresie puternica. Cum se manifesta oboseala cronica? De obicei, în afara de senzatia de sfârseala, de lipsa de putere fizica, de diminuarea capacitatii de concentrare psihica, de atentie, de memorizare etc., se remarca si o evidenta crestere a iritabilitatii. Calmul si rabdarea dispar cu desavârsire si cele mai simple activitati par coplesitoare. Eficienta (în plan profesional, familial...) scade considerabil.
          
          De ce este importanta odihna?
          
           - Odihna da organismului ragaz sa se refaca, în timpul ei se refac rezervele de energie, se decanteaza reziduurile (toxinele), se reface echilibrul psihosomatic.
          
          - Odihna ajuta la vindecarea ranilor, permite organismului sa lupte mai usor împotriva infectiilor si a altor agresiuni de acest gen, înlatura (sau cel putin atenueaza) stresul si alte traume emotionale.
          
          - Repausul întareste sistemul imunitar, crescând rezistenta organismului la îmbolnavire.
          
          - Odihna adecvata (nu exagerata) contribuie la prelungirea duratei vietii; cercetarile au demonstrat ca persoanele care dorm în mod regulat 7-8 ore pe noapte au un indice de mortalitate mai scazut decât cei care dorm mai putin sau mai mult.
          
          Odihna prin somn...
          
          Organismul uman are nevoie de mai multe feluri de odihna, dar indispensabil este somnul relaxant din timpul noptii. Nou-nascutii au nevoie de 18-20 de ore de somn, iar copiii pâna spre vârsta pubertatii de 10-12 ore de somn din 24. În ceea ce-i priveste pe adulti, acestia difera destul de mult în ce priveste nevoia fiecaruia de somn, însa majoritatea se simt odihniti daca beneficieza de 7 ore de somn reconfortant pe noapte....
          
          dar nu numai
          
           Exista si alte modalitati care ajuta organismul sa se deconecteze, sa se reîncarce cu energie, sa nu se lase prada oboselii. Acestea pot fi formulate sub forma unor „porunci" de care e bine sa tinem seama:
          
          - Faceti pauze în timpul lucrului. Folositi aceste pauze pentru a bea un pahar cu apa, pentru a va plimba putin si a respira adânc de câteva ori.
          
          - Introduceti un element de rutina benefica în programul dv. zilnic: 30-60 de minute de exercitiu fizic. Acesta relaxeaza, reface capacitatea energetica, ajuta la îndepartarea încordarii fizice si tensiunii psihice.
          
          - Adoptati si respectati un orar cât mai regulat de somn, de masa, de plimbare, de exercitii fizice. Organismul functioneaza mai bine în conditiile respectarii principiului regularitatii.
          
          - Luati masa de seara cu cel putin doua ore înainte de culcare. Un stomac mai putin încarcat este una dintre conditiile importante pentru un somn odihnitor.
          
          - Faceti o baie calduta (nu fierbinte) înainte de culcare. Aceasta este una dintre cele mai eficiente tehnici de relaxare.
          
          - Nu ignorati faptul ca odihna reprezinta o parte importanta a ritmului firesc al vietii.
          
 
< < articolul precedent   articolul urmator > >

Cauta in arhiva magazin.ro
ABONAMENTE LA REVISTA MAGAZIN

Cititorii fideli ai revistei noastre au la dispozitie articolele cele mai interesante direct online, in aceasta pagina de internet. Exista, insa, si o alta categorie de cititori fideli care prefera editiile tiparite, prin care noi incercam sa ajungem in toate colturile tarii. Pentru acestia exista optiunea abonamentului, una dintre cele mai sigure si mai facile metode de a intra, saptamanal, in posesia revistei MAGAZIN.

Nu ezitati sa va abonati!

Abonamentul se poate face fie direct la redactie (pentru aceasta trebuie sa completati mandatul postal pe care il obtineti de la orice Oficiu Postal dupa modelul reprodus mai jos, achitand pentru: 1 luna 6,00 lei; 2 luni 12,00 lei; 3 luni 18,00 lei; 4 luni 24,00 lei; 5 luni 30,00 lei; 6 luni 36,00 lei), fie prin Oficiile Postale (Revista Magazin figurand la pozitia 19355 din Catalogul Publicatiilor).

CONTACT

Telefon:
021. 317. 89. 65
021. 317. 89. 66

GSM
0722. 625. 622
 
Fax
021.317. 89.65
 
Email:

Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.

Incercam astfel sa nu ii dezamagim in nici un fel pe cititorii nostri, o preocupare de la care nu am abdicat niciodata, pe parcursul ultimelor decenii.

Aboneaza-te la newsletter
Email:

Subscribe Unsubscribe
Sondaj
Cele mai noi articole
» De la Sherlock Holmes, la nano-detectivii de mâine
» Violenta si puterea absoluta
» Doru Davidovici si colegii sai
» Trei masti naturale
» Spaghete picante cu ton
» „Ursul” unificator al yakuza
» Loreta, manastirea unei legende
» Aventura si talent
» Cea mai mare galerie de arta în aer liber
» Buzele uscate, un calvar în orice sezon
» De la o dilema straveche la galopul de sanatate
» Softistii români, în elita mondiala
» Cinefili, vi se pregateste ceva!
» Horoscopul saptamanii: 1-7 mai 2017
» 27 aprilie 1822 – S-a nascut Ulysses Grant
» Tema: „IOANA D’ARC”
» Cum putem deveni „atleti ai memoriei”?
» Hitler suparat pe Vatican
» Patru intâlniri OZN ale unui pilot militar
» Spirit tribal
Cele mai populare articole...
» Adevarul despre pasiunile erotice ale Mariei-Tereza
» Calciul si magneziul - vitale pentru sanatate
» Tiroida, o glanda mica, probleme mari
» Sfaturile bioterapeutei Djuna
» Ce a ascuns Charles Darwin?
» Luna va disparea de pe bolta cereasca
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite (2)
» Bolile se vor auto-vindeca
» Hernia de disc, o boala la moda
» Pe Marte exista viata!
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite
» In Peru exista un loc miraculos, unic in lume: Lacul care aduce copii
» 3 pozitii de relaxare
» Viciul care duce la buna-dispozitie
» Iuda intr-un manuscris controversat
» Miracolul lumii invizibile: Lumea dupa Nilsson
» Psoriazisul, vindecat de pesti!
» O rapire OZN in Florida
» Corp ceresc condamnat la moarte
» "Teapa" gripei aviare


Arhiva: » 1 » 2 » 3 » 4 » 5 » 6 » 7 » 8 » 9